گزارش جی پلاس از آغاز دوباره لیگ قهرمانان آسیا

رحمتی و شهرخودرو به دنبال معجزه؛ توفیق اجباری برای استقلال

سوت لیگ قهرمانان آسیا بعد از وقفه‌ای طولانی مدت و در شرایط کرونایی در قطر نواخته می‌شود و در روز نخست هفته سوم مسابقات، ایران فقط یک نماینده خواهد داشت و در عوض استقلال با انصراف الوحده به استراحت می‌ پردازد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ لیگ قهرمانان آسیا بعد از وقفه‌ای هفت ماهه و زیر سایه کرونا آغاز می‌شود. این رقابت ها در منطقه غرب به میزبانی قطر و به صورت یکپارچه در شهر دوحه برگزار می شود و 15 تیم حاضر در مسابقات (به جز الوحده که انصراف داد) به مصاف هم می روند و در 11 روز پرونده دور گروهی رقابت ها بسته می‌ شود. در ادامه، مسابقات در مرحله حذفی و به صورت تک‌بازی دنبال می‌شود تا تکلیف تیم صعود کننده به دیدار نهایی از منطقه غرب مشخص شود. دیدار نهایی بازی ها 15 آذر احتمالا در قطر برگزار خواهد شد.

مسابقات از هفته سوم دنبال می‌شود و هر تیم در دور گروهی (به جز گروه A)، چهار دیدار را انجام خواهد داد تا به عنوان یکی از دو تیم صدرنشین راهی مرحله حذفی شود.

در نخستین روز این مسابقات ایران فقط یک نماینده خواهد داشت چرا که با انصراف الوحده امارات از حضور در این بازی‌ها به علت شیوع گسترده کرونا در این تیم، استقلال استراحت خواهد کرد.

گروه B؛ تلاش شهرخودرو برای بقا با مهدی رحمتی

به گزارش جی پلاس؛ تنها نماینده ایران در روز نخست شهرخودرو است که با هدایت سید مهدی رحمتی از ساعت 19:30 در ورزشگاه الوکره با شباب الاهلی دیدار می کند. دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که بدون امتیاز از دو بازی قبلی در قعر جدول گروه قرار دارند و با برتری در این مسابقه، امیدهای خود را برای صعود زنده نگه می‌دارند. در عوض دو تیم الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان با هم دیدار می‌کنند که هر دو تیم با دو پیروزی و کسب 6 امتیاز صدرنشین هستند.

شهرخودرو در حالی باید در اولین مسابقه خود از شروع مجدد لیگ قهرمانان به میدان برود که مهدی رحمتی را به عنوان دروازه بان – مربی در اختیار دارد و وضعیت متفاوتی را تجربه می‌کند. مشهدی ها بعد از نتایج نامطلوب سهراب بختیاری‌زاده، دروازه‌بان خود را به عنوان سرمربی آینده انتخاب کردند تا ۴ بازی آسیایی، نخستین تجربه رحمتی به عنوان سرمربی در این مسابقات باشد.

شهرخودرو

رحمتی برای موفقیت با شهرخودرو و صعود به مرحله بعد کاری سختی دارد. این تیم ابتدا باید در هر ۴ بازی خود برنده شود و امید به امتیاز از دست دادن پاختاکور و الهلال مقابل شباب الاهلی داشته باشد زیرا در تقابل های رو در رو، وضعیت نماینده عربستان و ازبکستان بهتر از نماینده ایران است.

الاهلی تا قبل از شیوع کرونا و نیمه تمام ماندن لیگ امارات با 43 امتیاز از 19 بازی صدرنشین بود اما در عین حال دو بازی خود در آسیا را به الهلال و پاختاکور واگذار کرده بود.

الهلال عربستان، صدرنشین گروه B چند روز قبل توانست قهرمانی خود در لیگ عربستان را جشن بگیرد و با روحیه‌ای مضاعف پا به این مسابقات بگذارد. با اعلام AFC چند تست مثبت کرونا در کاروان الهلال وجود دارد. پاختاکور ازبکستان نیز با ۴۱ امتیاز و ۱۲ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر جدول این کشور قرار دارد و آمادگی خوبی برای ادامه این رقابت‌ها دارد.

گروه A؛ توفیق اجباری برای استقلال

به گزارش جی پلاس؛ طبق تقویم، استقلال در هفته سوم این بازی‌ ها باید از ساعت 22:30 در ورزشگاه خلیفه دوحه با الوحده امارات دیدار می‌کرد اما انصراف تیم اماراتی، منجر به توفیق اجباری و استراحت استقلال در هفته سوم و چهارم شده است. در عوض بازی دیگری در این گروه برگزار می‌شود. الاهلی عربستان و الشرطه عراق یکی از دو بازی خود در این مرحله را ساعت 19:30 برگزار خواهند کرد.

البته وریا غفوری و مجید نامجو مطلق در نشست خبری قبل از بازی شرکت کردند و در کمال تعجب AFC در فاصله کمتر از 24 ساعت تا انجام آن سرنوشت قطعی این مسابقه را اعلام نکرده است و معلوم نیست بلاتکلیف گذاشتن استقلال به چه دلیل است!

در نتیجه استقلال اولین دیدارش را هفته پنجم و در روز 30 شهریور باید با الشرطه عراق برگزار می کند. بازی رفت این دو تیم در عراق با تساوی یک- یک تمام شده بود و برنده این بازی احتمالا به عنوان یکی از دو تیم صعود کننده راهی مرحله بعد خواهد شد.

استقلال

آبی‌های ایران که بعد از حواشی مختلف و گوناگون، با سرمربیگری موقت مجید نامجو مطلق راهی آسیا شدند، بازیکنان جدیدشان را در اختیار ندارند چون پنجره نقل و انتقالات این تیم به علت بدهی به شفر بسته شده است. از طرفی هنوز وعده مدیرعامل تیم برای بازگرداندن استراماچونی عملی نشده است.

اما به نظر نمی رسد استقلال برای راهیابی به مرحله بعد کار دشواری داشته باشد چرا که در دو بازی نخست بازی های خوبی برابر الشرطه و حتی الاهلی به نمایش گذاشت و می‌ تواند با این حد از آمادگی که در بازی های لیگ برتر و جام حذفی نشان داد به مرحله بعد راه یابد. تنها اتفاق ناخوشایند باری استقلال صعود به عنوان تیم دوم و دیدار احتمالی با تیم صدرنشین گروه A که احتمالا الهلال است، خواهد بود.

تا پیش از این، الاهلی عربستان با ۴ امتیاز در صدر جدول این گروه قرار داشت و الوحده امارات با ۴ امتیاز و با توجه به بازی رو در رو در جایگاه دوم ایستاده بود. استقلال و الشرطه عراق هم با یک امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار داشتند اما با انصراف الوحده و پاک شدن نتایج این تیم در دو بازی نخست، الاهلی 3 امتیازی شد و استقلال و الشرطه هم با یک امتیاز در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

تیم الشرطه عراق در لیگ داخلی خود با ۵ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول ۱۵ تیمی این مسابقات قرار دارد. استقلال اما نایب قهرمان لیگ برتر و نایب قهرمان جام حذفی است. الاهلی در لیگ عربستان مقام سوم را به دست آورد و الوحده در فصل گذشته لیگ امارات رتبه چهارم را کسب کرده بود.

به گزارش جی پلاس؛ در ادامه این مسابقات فردا (25 شهریور) پرسپولیس و سپاهان نیز به میدان خواهند رفت که باید به ترتیب با التعاون و النصر عربستان دیدار کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید