گزارش جی پلاس

استراماچونی دورتر از همیشه به نیمکت استقلال/ فرار سعادتمند با استفاده از نام یک ایتالیایی!

مدیرعامل استقلال بی توجه به مشکلات موجود، وعده بازگرداندن استراماچونی را به هواداران می‌دهد اما حالا همه می دانند که او اقدامی برای بازگرداندن سرمربی ایتالیایی انجام نداده است. سوال هواداران این است که چرا سعادتمند این بازی را آغاز کرده است؟

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ جدای از مشکلات فنی، استقلال با یک بحران مدیریتی مواجه است که مرتبا هواداران را به آرامش دعوت می کند اما در عمل هیچ اقدام مشخصی برای حل و فصل مشکلات انجام نداده است.

در حالی که در روزهای گذشته سعادتمند به طور مرتب از بازگشت استراماچونی به ایران خبر می داد، امروز پاستورلو، وکیل و مدیربرنامه استراماچونی اعلام کرد که «استقلال هیچ اقدام مشخصی برای بازگشت استراماچونی انجام نداده است.»

دیروز هم دیماریتزیو، خبرنگار ایتالیایی با اشاره به مشکلات کنونی استقلال برای بازگرداندن استراماچونی گفته بود که او راضی است به ایران بیاید اما وضعیت پیچیده شده است.

در صحبت های وکیل سرمربی ایتالیایی مشخص است که استراماچونی خواهان برگشت به ایران است اما علاوه براین شروطی را برای این تیم در نظر گرفته که هنوز استقلال نتوانسته آن را حل و فصل کند. این اظهارات به این معنی است که برخلاف مصاحبه های متعدد مدیریت استقلال مبنی بر اینکه استراماچونی به تهران باز می گردد و هدایت تیم را بر عهده می گیرد و هواداران باید آرامش خود را حفظ کنند اما سرمربی ایتالیایی خیلی دورتر از نیمکت مربیگری آبی پوشان به نظر می رسد. حتی استرا در ایتالیا هم حاضر به دیدار مستقیم با سعادتمند نشده است!

*کوه مشکلات بر سر بازگشت استراماچونی

استقلال به جز عمل به وعده های استراماچونی که شامل مباحث مالی است، خودش هم موانع بزرگی را پیش رویش می بیند. این تیم در میان انبوهی از مشکلات کنونی که مهم تر از بازگرداندن استراماچونی است، باید بدهی 600 هزار یورویی (18 میلیارد تومان) را به وینفرد شفر پرداخت کند تا پنجره نقل و انتقالات استقلال باز و در نهایت قرارداد 5 بازیکن جدید تیم ثبت شود.

جدای از این موضوع، احمد سعادتمند، مدیرعامل آبی پوشان که سناریو بازگرداندن استراماچونی را دنبال می کند و وعده تحقق آن را به هواداران داده، باید قانون ممنوعیت جذب مربی و بازیکن خارجی را از پیش رو بردارد که علاوه بر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ که مجری اجرای قانون هستند، وزارت ورزش به عنوان متولی سرخابی ها هم ممنوعیت دیگری را برای استقلال در نظر گرفته است.

پس از تمام این مشکلات که مثل روز برای همه مشخص است حل شدن آن به این آسانی ها - حداقل در کوتاه مدت -  نیست، این سوال پیش می‌آید که چرا سعادتمند به طور مرتب وعده بازگرداندن استراماچونی را به هواداران می دهد؟

*نقشه سعادتمند برای خروج از بحران

سعادتمند بد موقع به سراغ استراماچونی رفت و او در حال حاضر متهم اصلی شکست استقلال در فینال جام حذفی است. در نتیجه او با استفاده از علاقه هواداران به استراماچونی، دنبال آوردن این سرمربی و رفع اتهامات از خودش است تا فشارها را کم کند؛ به نوعی او پشت این سرمربی پنهان شده است.

با این حال آوردن استراماچونی مانند عبور از هفت خوان رستم است. او علاوه بر خواستن غرامت قرارداد فصل گذشته، خواهان مذاکره برای قرارداد فصل آینده است و از طرفی موانع دیگری مانند محرومیت از نقل و انتقالات برای ثبت قرارداد بازیکنان و در نهایت قانون ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی مانند دیوار بتنی رو‌به روی آبی‌ها است.

مطلب مهم این است که اگر استراماچونی به استقلال نیامد، تعجب نکنید که سعادتمند توپ را به زمین قانون وضع شده از سوی فدراسیون فوتبال و همینطور وزارت ورزش بیاندازد و حتی از استقلال جدا شود و هیچ پاسخی درباره اقدامات خود قبل از فینال جام حذفی و همینطور روزهای بعد آن بدهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید