قیمت هر کیلو مرغ در بازار/ 20 شهریور 99

به گفته رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با توجه به کاهش تقاضا در برابر عرضه، قیمت مرغ طی روزهای آینده نوسان نخواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، با اشاره به اینکه قیمت مرغ نسبت به ابتدای هفته نوسان خاصی نداشته است، اظهار کرد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان و خرده فروشی ۱۹ هزار تومان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت، به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۸ هزار تومان و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۹ هزار تومان است.

یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو سینه با کتف ۳۲ هزار تومان و فیله مرغ ۴۲ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: با توجه به کاهش تقاضا در برابر عرضه مناسب مرغ پیش بینی می‌شود که طی هفته آتی نوسان خاصی در بازار رخ ندهد، اما در کل به دلیل نوسان نرخ نهاده‌های دامی احتمال گرانی مرغ طی یک ماه آینده دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: با وجود کمبود و گرانی نهاده‌های دامی، مرغداران رغبتی به جوجه ریزی ندارند که در نهایت کاهش تولید و عرضه زمینه را برای افزایش قیمت در بازار فراهم می‌کند.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در پایان قیمت مصوب هر کیلو کنجاله سویا را ۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که کنجاله سویا ۴ برابر نرخ مصوب با نرخ ۱۲ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که انتظار می‌رود مسئولان پشتیبانی امور دام طبق وعده هایشان تدابیری بیندیشند تا قیمت مرغ افزایش نیابد.

 

دیدگاه تان را بنویسید