پیش بینی شاخص کل بورس/ روند معاملات چه زمان صعودی خواهد شد؟

این روزها نقل محافل مردمی و حتی مجالس رسمی سیاستمداران کاهش ارزش معاملات و ریزش شاخص های بورسی است، همه در تلاش هستند تا درباره آینده بازار پاسخی ارائه دهند.

لینک کوتاه کپی شد
جی پلاس، ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در تحلیلی درباره بازار سهام نوشت: شاخص کل بعد از افتی که تا محدوده ۱۶۰۰ واحد داشت اکثر فعالان بازار را به دنبال الگوی دوقلوی کف سوق داد که متاسفانه محقق نشد.

تجارت نیوز نوشت، اما با شکسته شدن این حمایت در تصحیح ۵۰ درصد یعنی ۱۵۰۰ حمایت بسیار مهمی داریم که واکنشی که امروز ۱۹ شهریور در مجموع بازار دیدیم و از طرفی پیش واگرایی مثبت در اندیکاتور rsi شکل گرفته که در صورت مثبت بودن شاخص در روز‌های شنبه و یکشنبه این سیگنال تایید خواهد شد.

نمودار

لازم به ذکر است تا زمانی که سهم‌های کوچک به تعادل نرسند همچنان نگران افت شاخص هستیم. اما با توجه به اخبار مثبت واصله به بازار و در پیش رو بودن انتشار گزارش‌های ۶ ماهه و همچنین قرار گرفتن نمودار قیمت اکثر سهم‌ها در ناحیه اشباع فروش، امیدوارم همه سهامدارانی که سرمایه‌های خودشان را در جهت رونق اقتصادی کشور به این بازار آوردند بزودی این ۳ هفته تلخ را به فراموشی بسپارند. مقاومت‌های پیش روی شاخص ۱۶۷۰ هزار واحد و ۱۷۵۰ هزار تا رسیدن به قله قبلی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید