کابوس جدید توکیو برای برگزاری المپیک

مشاور بازی‌های المپیک توکیو اعلام کرد ممکن است گرما کابوس این بازی ها در سال آینده باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ماکووتو یوکوهاری مشاور بازی های توکیو مدعی شد گرما ممکن است "کابوس" بازی های المپیک و پارالمپیک سال آینده باشد این در حالیست که هنوز شک و تردید در مورد برگزاری بازی های توکیو در سال آینده به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا وجود دارد.

فارس نوشت؛ یوکوهاری استاد محیط زیست و برنامه ریزی شهری در دانشگاه توکیو، اظهار داشت: حتی اگر این بازی ها برگزار شود، گرما و رطوبت آن را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی داده های مربوط به بازی های المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس را تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که توکیو بیشترین میانگین دما و میزان بارش را در دوره میزبانی بازی های یک شهر میزبان داشته است.

براساس گزارش رویترز، یوکوهاری گفت: وقتی نوبت به تنش گرمایی یا گرمازدگی می رسد، مسئله فقط دما نیست بلکه رطوبت هم هست. وقتی این دو را با هم ترکیب کنید توکیو در بدترین وضعیت تاریخ است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: امسال دمای هوا زیاد نبود. اگر سال آینده هم شرایط به همین صورت باشد ممکن است بتوان المپیک را برگزار کرد اما اگر دمای هوا مانند سال قبل باشد این موضوع به یک کابوس تبدیل می شود.

به دنبال جان باختن تعدادی از شهروندان ژاپنی به دلیل افزایش گرما در سال گذشته، این موضوع یکی از نگرانی های کمیته برگزاری بازی های ۲۰۲۰ توکیو بود. این نگرانی ها کم کم جای خود را به بحران کرونا داد موضوعی که باعث شد بازی های المپیک توکیو یک سال به تعویق بیفتد.

دیدگاه تان را بنویسید