حذف کمک هزینه AFC برای تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

معاون بین‌الملل باشگاه پرسپولیس از حذف کمک هزینه 100 هزار دلاری برای حضور تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، امیرعلی ‌حسینی در باره برنامه باشگاه پرسپولیس برای اعزام این تیم به قطر و حضور در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: فهرست اولیه خود را تقدیم فدراسیون فوتبال کردیم تا از این طریق به AFC تحویل داده شود و امروز برنامه سفر خود را هم به فدراسیون می‌فرستیم. اتاق بندی‌ها، ساعت تمرین‌ها، صرف غذا، به جز اعلام برنامه سفر ما تاکنون انجام شده است.

وی درباره اینکه آیا AFC اجازه می‌دهد باشگاه پرسپولیس بازیکنان جدید خود را در فهرست ابتدایی این تیم وارد کند، توضیح داد: فهرستی که ما به فدراسیون ارسال کردیم ابتدایی بوده و فرصت داریم اسامی بازیکنان جدید خود را به AFC اعلام کنیم. اگر بازیکنی هم از فهرست اولیه ما بیرون بیاید باز هم آن را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال خواهیم کرد.

معاون بین‌الملل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا AFC تنها هزینه 29 نفر از اعضای پرسپولیس را  در سفر به قطر پرداخت می‌کند، گفت: طبق قانونی که سال‌ها وجود داشته اگر یک تیم میهمان کشوری دیگر در لیگ قهرمانان آسیا باشد 29 نفر از اعضای این تیم هزینه‌شان پرداخت می‌شود. البته امکان داشت طبق توافق با کشور میزبان این تعداد افزایش یابد.

حسینی ادامه داد: اعضای کادر فنی و سایر عوامل پرسپولیس برای دریافت  ID کارت لیگ قهرمانان 20 نفر هستند. ضمن اینکه با توجه به شرایطی که کرونا ایجاد کرده به جای 30 بازیکن اسامی 35 بازیکن را می‌توانیم به AFC ارسال کنیم. در مجموع 55 نفر می‌توانند ID کارت حضور در لیگ قهرمانان را داشته باشند.

وی ادامه داد:‌از این 55 نفر، AFC هزینه اقامت 18 بازیکن و 11 عضو کادر فنی که در مجموع 29 نفر می‌شوند را تقبل می‌کند. هزینه اقامت سایر نفرات بر عهده خود باشگاه است. 

معاون بین‌الملل باشگاه پرسپولیس افزود: نامه‌ای از AFC دریافت کردیم که طبق آن قرار بود این کنفدراسیون برای حضور تیم ها در قطر کمک هزینه صد هزار دلاری پرداخت کند اما متاسفانه حرف خود را عوض کرده و گفتند با حذف آن صد هزار دلار تنها هزینه 29 نفر پرداخت می‌شود. 

حسینی تصریح کرد: قرار بود صد هزار دلار کمک هزینه سفر و 60 هزار دلار بلیت هواپیما باشد که چنین موضوعی انجام نمی‌شود. با توجه به شرایطی که کرونا ایجاد کرده چندین نامه برای دریافت این کمک هزینه‌ها داشتیم اما نامه جدید AFC این موضوع را نقض کرد. در حال حاضر هم بخشنامه جدیدی به باشگاه پرسپولیس ابلاغ نشده است.

وی درباره آخرین وضعیت شکایت باشگاه پرسپولیس از آنتونی استوکس، گفت: این موضوع را مسئولان حقوقی باشگاه بهتر پاسخ می‌دهند اما در تمام دعاوی حقوقی باشگاه‌های ایرانی با خارجی‌ها طرف مقابل دست پر را می‌گیرد و اکنون هم استوکس چنین رفتاری کرده است.

معاون بین‌الملل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا قرار است پول برانکو ایوانکوویچ تا پنجشنبه به حساب او واریز شود، گفت: بهتر است این موضوع را از مدیریت باشگاه و کمیته مالی بپرسید و من اطلاعی ندارم. پرونده زلاتکو، مارکو و ایگور، بسته شد و بخشی از طلب برانکو هم پرداخت شده و به زودی هم امیدواریم باقیمانده مطالباتش پرداخت شود.

دیدگاه تان را بنویسید