کارشناس فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

مراغه چیان: مجیدی باید فصل را با استقلال تمام کند / کادرفنی باید در جریان دیدار با استراماچونی قرار می گرفت/ تراکتور دست و پا بسته نیست

یک کارشناس فوتبال می گوید استعفای مجیدی در این مقطع می توانست علاوه بر خودش به استقلال هم لطمه بزند و البته مسئولان این تیم هم باید او را درجریان مذاکره با استراماچونی قرار می دادند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ استقلال با شکست پرسپولیس به دیدار فینال جام حذفی صعود کرد و در این مرحله باید به مصاف تراکتور برود. در این بین فرهاد مجیدی که زمزمه هایی مبنی بر استعفایش وجود داشت، در اعتراض به مدیریت باشگاه استقلال از سرمربیگری آبی‌پوشان استعفا کرد.

این اتفاق در حالی رخ داده که استقلال بعد از یک فصل کابوس وار در آستانه کسب عنوان قهرمانی جام حذفی قرار گرفته و برای هواداران تصاحب این جام اهمیت بالایی دارد. بعد از گذشت 48 ساعت از جام حذفی، کاپیتان و مربی استقلال در دیداری شبانه با مجیدی خبر از بازگشت او به نیمکت استقلال دادند تا فعلا آرامش به کشتی استقلال برگردد و مقداری از تلاطم روزهای گذشته کاسته شود.

از این به بعد تمام تمرکز استقلال روی آماده سازی تیم و همچنین بهبود مصدومان خواهد بود تا در دیداری دشوار در مشهد به مصاف تراکتور برود و دو تیم برای تنها جام قهرمانی باقی مانده از این فصل تلاش کنند.

سعید مراغه چیان، کاپیتان سال های دور استقلال و کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛  درباره بازگشت مجیدی به نیمکت این تیم با وساطت بازیکنان و مربیان باشگاه گفت: بهترین کار ممکن همین بود. استعفای مجیدی در این مقطع علاوه بر وجه خودش به استقلال هم لطمه می زد. رها کردن و رفتن راحت ترین کار ممکن است. مجیدی باید این فصل را با استقلال تمام کند و سپس با مدیریت باشگاه روی دغدغه های خود صحبت کند. در هر حال حرفه ای گری حکم می کند مجیدی تحت هر شرایطی به کارش ادامه دهد.

او با بیان اینکه بخش مدیریتی و فنی باشگاه باید بیش از این به هم نزدیک باشند و نباید شکافی بین طرفین باشد، اظهار کرد: درست است که مجیدی انتخاب سعادتمند نیست اما هر دو طرف از زمان روی کار آمدن، تلاش خود را کردند تا استقلال بهتر از ماه های گذشته کار کند. به نظرم طرفین باید جلسات بیشتری برگزار کنند و مواضع یکدیگر را با صراحت بیان کنند. البته این صحبت ها برای وقتی است که فصل تمام شده و استقلال در تدارک شروع فصل جدید قرار دارد.

این پیشکسوت استقلال درباره حضور مدیرعامل استقلال در ایتالیا با توجه به داربی 93 پایتخت، گفت: آنچه از صحبت های سعادتمند فهمیدم مغایر با چیزی است که در چند روز گذشته مطرح شده است. او می گوید برای مذاکره با استراماچونی برای تخفیف گرفتن به ایتالیا رفته است. اگر حرف او را درست بدانیم باز هم صورت خوبی نداشت که مدیرعامل باشگاه در این مقطع به دیدار استراماچونی برود. حداقل باید این حس به کادرفنی القا می شد که او برای آوردن استراماچونی به ایران نمی رود و قصدش مذاکره برای حل و فصل قرارداد فصل گذشته است.

او درباره شانس استقلال برای قهرمانی در جام حذفی گفت: استقلال از نظر روحی در شرایط خوبی قرار دارد و بازگشت مجیدی به تیم وضعیت را بهبود می بخشد. با این حال نگران مصدومان تیم هستم که اگر در تیم نباشند نقاط ضعف استقلال در اختیار تیم حریف قرار می گیرد. تراکتور تیم دست و پا بسته ای نیست اما اگر استقلال بتواند با تمام قوا به میدان برود، می تواند در مشهد جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

مراغه چیان درباره مصاف استقلال و تراکتور در فینال جام حذفی گفت: این دیدار دست کمی از داربی ندارد. مطمئن باشید بازی نزدیک است اما استقلال همانطور که گفتم وضعیت بهتری دارد. این دو تیم چند هفته قبل در آزادی با هم بازی کردند که استقلال واقعا مستحق پیروزی بود و باید بازی را می برد اما اینطور نشد. در هر حال این دیدار ماهیت حذفی دارد و یکی از دو تیم باید برنده از زمین خارج شود.

این کارشناس فوتبال معتقد است استقلال باید بازی را در وقت های معمول به پایان برساند و از رفتن مسابقه به وقت های اضافه و پنالتی جلوگیری کند. مراغه چیان در این باره گفت: استقلال به علت بازی های پرفشار در روزهای گذشته خسته است و مصدومان زیادی دارد که در بازی های 120 دقیقه ای نقاظ ضعفی را از خود نشان خواهند داد. با این شرایط بهتر است استقلال تلاش خود را کند تا در 90 دقیقه بازی را به سود خود تمام کند چرا که بعد از این ممکن است حریف به علت استراحت بیشتر، تسلط بیشتری بر بازی پیدا کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید