هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به پلاسما درمانی

سازمان بهداشت جهانی در خصوص روش پلاسمادرمانی بیماران کرونا که روز گذشته در آمریکا مجوز گرفت، هشدار داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد: استفاده از پلاسمای خون بازماندگان کووید ۱۹ برای معالجه سایر بیماران، هنوز یک آزمایش تجربی تلقی می‌شود.

این سازمان از اینکه آمریکا پلاسمادرمانی را به تازگی برای بهبود حال بیماران وخیم مبتلا به کرونا تأیید کرده، ابراز نگرانی کرده و تأیید کرده که هنوز مطالعات رسمی در این زمینه در حال تکمیل است.

 سازمان غذا و داروی آمریکا روز گذشته استفاده از پلاسمای خون بهبودیافتگان COVID-۱۹ را به عنوان یکی از شیوه‌های درمان این بیماری تایید کرد.

سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی درباره پلاسمادرمانی مبتلایان به کرونا گفت: تاکنون نتایج قطعی نیست و کیفیت شواهد موجود بسیار پایین است.

سیستم ایمنی بدن نیروی دفاعی بدن است، زمانی که ویروس به بدن حمله می‌کند، ارتشی از سلول‌های دفاعی شامل گلبول‌های سفید برای مقابله با ویروس فرستاده می‌شوند. این گلبول‌ها برای مقابله با ویروس از خودشان آنتی‌بادی ترشح می‌کنند، این آنتی‌بادی‌ها برای همیشه در قسمتی از خون که پلاسما نام دارد، باقی می‌مانند.

محققان می‌گویند:‌ «اگر فردی پس از ابتلا به بیماری کووید۱۹  بهبودی یابد به احتمال زیاد مقادیر زیادی از این آنتی‌بادی‌ها در پلاسمای خونش وجود دارد. ایده اصلی این است که بخشی از پلاسما فرد بهبود یافته را گرفته و آنرا به بیماران با بیماری شدید تزریق کنیم، امیدواریم که این آنتی‌بادی‌ها سیستم ایمنی بدن بیمار را تحریک کنند تا ویروس را پیدا کرده و شروع به از بین بردن آن کنند».

سازمان بهداشت جهانی

 

دیدگاه تان را بنویسید