برانکو: شاید به ایران برگردم/ از آینده خبر ندارم

برانکو ایوانکوویچ حالا منتظر است تا این سه هفته باقی مانده از اولتیماتوم فیفا هم بگذرد و طلب خود از باشگاه پرسپولیس را دریافت کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ تسویه حسابی که باید 21 ماه پیش انجام می شد ولی هنوز بلاتکلیف مانده است. ماجرای شکایت برانکو و جزئیات این پرونده را می دانید و توضیح اضافی در این خصوص وجود ندارد اما برانکو از همه چیز شاکی و عصبانی است. 

بوسیچ: پرسپولیس مراقب باشد 
مسئولیت حقوقی پرونده شکایت برانکو از باشگاه پرسپولیس برعهده داریو بوسیچ وکیل کروات اوست. فردی که به سماجت و پیروزی در پرونده های ورزشی شهرت دارد و در اروپا، یک وکیل کارکشته و باتجربه به حساب می آید. بوسیچ در مورد آخرین اتفاقات در پرونده برانکو به جام جم گفت: «فیفا در نهایت حکم کمیته تعیین وضعیت را پذیرفت و به باشگاه پرسپولیس یک ماه فرصت داد تا با ما تسویه حساب کند. آنها در گام اول، تنها 30 درصد به حساب برانکو واریز کردند. همچنین به حساب سایر شاکیان (مارکو، زلاتکو و پانادیچ) هم تنها 5 درصد واریز شد. این وضعیت اصلا خوب نیست و من به عنوان یک وکیل ورزشی می گویم پرسپولیس باید مراقب باشد چون آنها فقط سه هفته دیگر زمان دارند و اگر پروژه تسویه حساب به اتمام نرسد، مسئولیت تمام اتفاقات به گردن مسئولان باشگاه است و موکلان من هیچ تقصیری ندارند.» 


نتوانستند برانکو را راضی کنند 
بوسیچ همچنین حرف هایش را این طور ادامه داد: «در پرونده هایی که فیفا رای آن را صادر کرده و مورد تائید سایر کمیته های فدراسیون جهانی قرار گرفته، واکنش باشگاه ها اهمیت زیادی دارد. ما دوست داشتیم بر سر همه این موارد توافق کنیم ولی مدیران باشگاه نتوانستند با پیشنهادات شان، برانکو را راضی به توافق کنند و کار در این مسیر دنبال می شود. حالا هم اگر تسویه حساب کنیم، چیزی بیشتر از حکم فیفا درخواست نخواهیم کرد. برانکو از روز اول به دنبال توافق بود اما مدیران باشگاه که تغییرات زیادی هم داشتند (ایرج عرب، محمدحسن انصاری فرد و مهدی رسول پناه مدیریت باشگاه در زمان شکایت برانکو را برعهده گرفتند) هرگز ما را راضی نکردند.» 


برانکو: مسئول شرایط فعلی پرسپولیس مدیرانش هستند 
اما در ادامه این بحث به سراغ برانکو ایوانکوویچ رفتیم. مردی که شخصیتش تغییری پیدا نکرده و همین حالا که هدایت تیم ملی عمان را برعهده دارد هم پاسخ پیام خبرنگاران ایرانی را می دهد. با او از طریق یکی از اپلیکیشن های فضای مجازی به گفت و گو پرداختیم و برانکو مثل همیشه با پاسخ های کوتاه، جوابگو بود. از او پرسیدیم آیا پس از تائید رای اولیه فیفا توسط کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و همچنین کمیته انضباطی فدراسیون جهانی، مدیران باشگاه با شما تماسی داشتند یا نه که گفت: «تماس مستقیم با آنها نداشتم اما با وکیلم صحبت کردند و باز هم قول دادند که مشکل را حل کنند. به هر حال من تابع قانون هستم و حالا که رای فیفا صادر شده، نمی توانم به عقب برگردم. خوشبختانه هواداران پرسپولیس هم مرا درک می کنند و بارها برایم در فضای مجازی، پیام های محبت آمیز منتشر کردند. واقعیت اینجاست که مدیران باشگاه مسئول شرایط فعلی هستند چون من هیچ چیزی بیشتر از حقم را طلب نکردم و تا به حال هم صبوری زیادی نشان دادم.» 


پرسپولیسی ها واقعیت را می دانند 
سرمربی محبوب پرسپولیسی ها که در فصل جاری این تیم را همراهی نمی کرد اما طرفداران تیم سرخپوش پایتخت، قهرمانی دوباره پرسپولیس را به پای زحمات او نوشته اند، اضافه کرد: «من آدم خوش شانسی هستم چون همه پرسپولیسی ها، واقعیت را می دانند و نیازی به توضیح نیست. من بارها می خواستم وارد عمل شوم و به بستن این پرونده خارج از فیفا کمک کنم اما متاسفانه همکاری خاصی از سوی باشگاه پرسپولیس نشد. حالا هم امیدوارم بدون اینکه آسیبی به باشگاه برسد، پرونده مختومه شود. همچنان آماده ام تا این پرونده بدون اجرا شدن حکم های آن، با تسویه حساب کامل به اتمام برسد. تا به حال صبر کردم و همچنان منتظر واکنش مدیران هستم. وقتی آنها صداقت بیشتری نشان بدهند، ما هم آماده بستن پرونده می شویم.» 


از آینده خبر ندارم؛ شاید به ایران برگردم

و اما آخرین سوال مان از برانکو، بحث احتمال بازگشتش به ایران و دریافت پیشنهاد از چند باشگاه دیگر از جمله سپاهان بود. از او در این مورد هم پرسیدیم که گفت: «ما مربیان با یک چمدان وارد تیم های جدید می شویم و همیشه چمدان مان آماده است چون هر احتمالی ممکن است به وقوع بپیوندد. من در حال حاضر، مسئولیت آماده سازی تیم ملی عمان را برعهده دارم و باید کارها را پیش ببرم. اگر اسیر کرونا نمی شدیم، شرایط با امروز متفاوت بود ولی من هم برنامه های خودم را دارم با این حال از آینده و اتفاقات بعدی باخبر نیستم؛ شاید روزی هم به ایران برگردم. فعلا تمام تمرکزم این است که طبق قرارداد، تیم ملی عمان را مهیای مسابقات مهم خود در آینده کنم و سپس در مورد مسائل دیگر، تصمیم می گیرم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید