رسول پناه: مدیران قبلی می توانستند طلب برانکو را بدهند/ کارگزار را برای اصلاح قرارداد تحت فشار گذاشتیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: مدیران قبلی پرسپولیس باید پاسخگوی مطالبات برانکو باشند زیرا آنها در زمان مناسب یک دلار هم به وی ندادند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مهدی رسول پناه درباره آخرین وضعیت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: من 15 روز قبل از سال 99 به پرسپولیس آمدم و از همان زمان مشکلات خیلی زیاد بود. بحث بدهی های خارجی و داخلی، طلب بازیکنان و شرکت های هواپیمایی جمع شده و  وضعیت بحرانی در پرسپولیس حاکم شده بود. در آن زمان با هیات مدیره تقسیم بندی کار کردیم. از شانس بد ما یازده پرونده خارجی داشتیم که در آستانه اجرایی و عملیاتی شدن بود.

زمانی که باید به برانکو پولش را می‌دانند یک دلار هم ندادند

وی افزود: من به مسئول حقوقی و بین الملل باشگاه گفتم هر پرونده سریع پیگیری شود. برانکو یکی از مربیان زحمتکش ما بود اما متاسفانه زمانی که باید حق و حقوق وی را می دادند یک دلار هم ندادند. مدیران وقت باید در این زمینه جواب بدهند اما به نظر من می توانستند پول برانکو را در مدیریت های قبلی بدهند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: پس از اعلام حکم فیفا  با پرداخت مبلغی، درخواست گراندز رای کردیم. برانکو ابتدا درخواست یک میلیون و 600 هزار یورو درخواست کرده بود و ما این رای را هم داریم اما فیفا در رای اولیه یک میلیون و 50 هزار یورو را تایید کرد. طبق حکم این حکم باید به زلاتکو 162 هزار یورو، ایگور 205 هزار یورو و مارکو هم حدود 114 هزار یورو پرداخت می کردیم.

رسول پناه ادامه داد: پس از صدور این رای به ما گفتند می توانید در زمان مشخص به دادگاه cas اعتراض کنید اما می دانستیم باید هزینه ای حدود 160 هزار تا  200 هزار دلار برای اعاده دادرسی پرداخت کنیم و در نهایت حق و حقوق برانکو هم تایید می شد. به همین دلیل هزینه دیگری ندادیم. حتی برای دادرسی مجدد یک هزینه 4 هزار یورویی ابتدایی هم پرداخت شد اما ما نیاز به خریدن زمان داشتیم.

به برانکو ظلم شد

وی افزود: بهترین کار را انجام دادیم و اگر زمان نمی خریدیم با محرومیت های شدیدتری مواجه می شدیم. مصاحبه ای هم نکردیم زیرا طرف مقابل رصد می کرد. جدا از اعلام رای یک میلیون و 50 هزار یورو باید 5 درصد سود سالانه هم پرداخت می کردیم. برانکو حق داشت زیرا با وی برخورد مناسبی نشده و به برانکو ظلم شده بود. در نهایت تصمیم گرفتیم پول وی را پرداخت کنیم.

پول بیرانوند یک روز قبل از اتمام فرصت ما برای پرداخت برانکو تسویه شد

رسول پناه تصریح کرد: از فیفات و محل انتقال بیرانوند به آنتورپ مطالباتی داشتیم که قرار شد پول برانکو را از این محل بدهیم. قرار بود قسط اول پول بیرانوند 25 اسفند به ایران بیاید و یازده تیر هم قسط بعدی اش به ما برسد اما با توجه به شیوع ویروس کروما انتقال این پول به تاخیر افتاد. یک روز قبل از تاریخ 6 آگوست که آخرین مهلت ما برای پرداخت طلب برانکو و دستیارانش بود، حق انتقال بیرانوند به حساب باشگاه نشست.

وی افزود: بلافاصله این پول را تبدیل کرده و طلب زلاتکو و ایگور را هم از محل مطالبات خود در فیفا دادیم. پول سرتن چوک، گابریل و نیلسون را هم قبلا پرداخت کرده بودیم و از پول باقی مانده مان در این محل می توانستیم تنها پول ایگور و زلاتکو را بدهیم. 205 هزار یورو برای ایگور و 162 هزار یورو برای زلاتکو را درخواست کردیم از این محل بدهند. البته دیگر نمی توانستیم از مطالبات مان در فیفا پنج درصد سود دو مربی را بدهیم و این پول را از درآمد انتقال بیرانوند دادیم.

فیفا برای طلب سرتن چوک هزار دلار به پرسپولیس بازگرداند

سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: حدود 330 هزار یورو به حساب برانکو و 120798 یورو به حساب مارکو در عمان پرداخت کردیم. مطالبات ایگور و زلاتکو هم در فیفا پرداخت شده است که این موضوع هم پذیرفته شد. ما پول گابریل را از همین طریق دادیم و مطالبات 11 هزار دلاری سرتن چوک هم از این محل تسویه شد که البته فیفا گفت هزار دلار اضافه است و 10 هزار دلار به چوک داد.  

ایگور و زلاتکو باید فرمی را پرکنند تا فیفا به آنها پول بدهد

رسول پناه درباره اینکه ایگور پانادیچ اعلام کرده فیفا نامه ای برای پرداخت مطالبات به وی نداده است، توضیح داد:اینجا سوء تفاهمی پیش آمده است. روند پرداخت به این شکل است که ما باید درخواست خود را به کمیته انضباطی ارسال کنیم تا از محل مطالبات پرسپولیس پرداخت شود. مشروط به اینکه یک فرمی را باشگاه پرسپولیس، فدراسیون فوتبال، ایگور یا زلاتکو باید پر کنند تا سریع این انتقال صورت بگیرد.  ما و فدراسیون فرم را پر کرده ایم اما تاکنون مربیان کروات فرم را پر نکرده اند.

برانکو به یک شرط قبول کرد حساب عمان خود را بدهد

رسول پناه درباره اینکه آیا پرسپولیس نمی توانست پول برانکو را به حساب وی در کرواسی واریز کند، گفت: برانکو حساب عمانش را به ما معرفی کرد و ما نمی‌توانستیم پولی را در کرواسی بدهیم. تازه می‌فهمیم که تحریم‌ها چقدر تأثیرگذار است. برانکو به شرطی پذیرفت پولش به حساب ریالی اش در عمان پرداخت شود که ما کارمزد تبدیل یورو به ریال عمان را پرداخت کنیم. برای نشان دادن حسن نیت مان این کار را هم انجام دادیم.  

330 هزار دلار پول برانکو را از طریق 17 عابربانک عمان به وی پرداخت کردیم

وی ادامه داد: با توجه به تحریم ها امکان داشت پول بلوکه شود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم به برانکو در عمان پول بدهیم. از طرفی برای ما حاشیه سازی کرده و می گفتند دروغ می گوییم. شانس ما زمانی که می خواستیم پول برانکو را بدهیم، بانک های عمان 12 تا 14 روز به دلیل عید قربان تعطیل بود. کارگزاری که قرار بود به این مربی پول بدهد پول را در 17 حواله و در عابربانک های عمان داد. همه این ها نشان می دهد ما حسن نیت داشتیم.

کلا 60 هزار یورو جریمه شده ایم و 127 هزار دلار صحت ندارد

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره دلیل محکوم شدن این باشگاه به پرداخت 127 هزار دلار دیگر اظهار داشت: بعضی ها به اشتباه یا به عمد می گویند پرسپولیس 115 هزار فرانک سوئیس محکوم شده است. طبق نامه‌ای که فیفا داده است،‌ باشگاه 15 هزار فرانک سوئیس برای ایگور و زلاتکو و 30 هزار یورو هم به عنوان جریمه باید بپردازد  که این جریمه باید در مهلت 30 روزه پرداخت شود. اگر ایگور و زلاتکو هم مانند مارکو فرم را پر می کردند، این 15 هزار یورو هم به ما تعلق نمی گرفت.

مشکل فیفا است که پول زلاتکو و ایگور تسویه نشد

رسول پناه تصریح کرد: ایگور و زلاتکو برای دریافت پول نیاز به زمان یکی دو ماهه دارند اما این مشکل ما نیست بلکه مشکل فیفا است که پذیرفته ما می خواهیم پول این مربیان را بدهیم. اکنون از فدراسیون جهانی خواسته ایم مانند نیلسون، چوک و گابریل پول آنها را هم از مطالبات مان در فیفا بدهد. نامه رسمی هم زدیم و اگر فرم ها را پر کنند، پول به حساب شان می آید.

برای نگران نشدن هواداران اطاله دادرسی نکردیم

وی ادامه داد: در نهایت اگر فیفا نپذیرد بازهم متضرر نمی شویم بلکه فیفا پول را در محل مطالبات ما نگه می دارد و در پرونده بعدی که برای بودیمیر یا کالدرون است، طلب آنها را پرداخت می کند. هواداران ما خیلی حساس هستند و می توانستیم اطاله دادرسی کنیم تا پول دو سه ماه دیگر پرداخت شود اما هواداران هر روز می گفتند پول برانکو چه شد. تا یک ماه دیگر قطعا این بدهی پرداخت می شود زیرا منابع را ایجاد کرده ایم. در کنار کارگزار دو سه منبع دیگر داریم و جای نگرانی نیست.

کارگزار را برای اصلاح قرارداد تحت فشار گذاشتیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره ابهام های مربوط به کارگزار این باشگاه گفت: قرارداد ابتدایی ما با آتیه داده پرداز 8 آبان 98 امضاء شد که ایرادهایی داشت. بعد از سرپرستی من در باشگاه، هیئت مدیره تصمیم گرفت کارگزار را تحت فشار قرار بدهیم و در زمان‌بندی مشخصی برای پرداخت‌ها صورت بگیرد زیرا در قرارداد ابتدایی برای پرداخت ها جدول زمانبندی در نظر نگرفته بودند.

شرایط الحاقیه قرارداد با کارگزار از گرفتن چک هم معتبرتر است

وی ادامه داد: برای همین قرارداد را فسخ کردیم تا شرایط مذاکره پیش بیاید. شرکت کارگزار هم طبق الحاقیه ای شرایط را پذیرفت و قرار شد در تاریخ‌های مشخصی پرداخت‌ها صورت بگیرد. ایرادهای زیادی به الحاقیه گرفتند و گفتند چرا چک و تضمین نگرفتید اما شرایط الحاقیه از چک هم برای معتبرتر بود. کارشناسان حقوقی این الحاقیه را مطالعه کرده و ما هم تا زمانی که کارگزار پولی نداده بود نمی توانستیم از این شرکت دفاع کنیم اما مهم بود که آنها به تعهد خود عمل کرده و تا پایان خرداد 30 میلیارد پرداخت کرد.

کارگزار تاکنون 45 میلیارد پرداخت کرده است

سرپرست باشگاه پرسپولیس افزود: حتی استقراضی که در دوره مدیریت قبلی انجام شده بود جزء درآمد خود از کارگزار آوردیم. یعنی تا الان 45 میلیارد پرداخت شده است که باید تشکر کنیم. یکی از شروط قرارداد این است اگر کارگزار به یکی از تعهداتش عمل نکند، می‌توانیم از قرارداد یکطرفه خارج شویم. الان این شرکت به تعهداتش عمل کرده و برای پرداخت طلب برانکو هم به ما کمک می‌کند.

اگر با شرکت دیگری قرارداد می بستیم کارگزار فعلی شکایت می کرد

رسول پناه تصریح کرد: حضور مردم در ورزشگاه برای ما فرصت درآمدزایی ایجاد می کند اما به دلیل کرونا چنین اقدامی صورت نگرفت اما با این وجود کارگزار وسط آمد و به تعهدات خود عمل کرد. اینکه می گویند شرکت دیگری هم در مزایده شرایط بهتری داشته درست نیست و من این موضوع را تکذیب می کنم. بهترین اقدام را کردیم و اگر با شرکت دیگری قرارداد می بستیم همین کارگزار فعلی از پرسپولیس شکایت می کرد.

گول چهار تا چک را نخوردیم

وی افزود: ما قرارداد را اصلاح کردیم و اگر کارگزار شکایت می کرد خیلی ها که الان انتقاد می کنند، می گفتند این مدیریت پرونده ای بدتر از پرونده برانکو به جا گذاشت. با اصلاح قرارداد منابع را ایجاد کردیم و گول چهار تا چک را هم نخوردیم. از این چک ها خیلی در باشگاه زیاد است و حدود 30 میلیارد چک  به ما داده اند.

دیدگاه تان را بنویسید