اشتباهات رایج که رژیم غذایی را نابود می‌کنند

گاهی افراد برای لاغر شدن، مصرف گروه‌های خاصی از مواد غذایی را قطع می‌کنند یا حتی در مصرف برخی خوراکی‌ها افراط می‌کنند. در چنین شرایطی نتیجه رژیم کاملا شکست می‌خورد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بسیاری از افراد برای لاغری و سلامتی خود از برخی رژیم‌های غذایی خاص تبعیت می‌کنند، اما تبعیت از یک رژیم غذایی مشخص نمی‌توان تضمینی جدی برای سلامتی و لاغری باشد به خصوص اگر این رژیم از اصول علمی مشخصی پیروی نکند.

گاهی افراد برای لاغر شدن،  مصرف گروه‌های خاصی از مواد غذایی را قطع می‌کنند یا حتی در مصرف برخی خوراکی‌ها افراط می‌کنند. در چنین شرایطی نتیجه رژیم کاملا شکست می‌خورد.

قطع کردن غذا‌های غنی از کربوهیدرات به طور معمول به معنای حذف برخی از عناصر اصلی رژیم غذایی معمول خود (نان، ماکارونی، برنج، غلات) است. این مساوی است با خوردن کمتر از حد معمول و در نتیجه کالری کمتری مصرف می‌کنید. علاوه بر این، پروتئین و چربی از کربوهیدرات رضایت بخش‌تر و سیر کننده‌تر هستند، بنابراین احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت. اما افراط در این موضوع می‌تواند نتیجه معکوس داشته و ولع شما را افزایش دهید؛ بنابراین باید سعی کنید رژیم خود را متعادل پیش ببرید.

به منظور کاهش وزن سریعتر، ممکن است رژیم غذایی کم کربوهیدرات را مهم‌تر از رژیم کم چرب بدانید. این یک اشتباه بزرگ است. رژیم شما نه تنها ملایم و کسل کننده خواهد بود بلکه منجر به پرخوری می‌شود. تمام بیکن‌ها، کالباس، خامه، شیرینی‌ها، کره و پنیر‌های چرب می‌توانند رژیم شما را مختل کنند.

برای این که ولع خود را کنترل کنید می‌توانید از هر یک از این مواد به عنوان یک برش و قطعه کوچک امتحان کنید، اما اطمینان حاصل کنید که از غذا‌هایی مانند ماهی چرب، آووکادو، روغن زیتون، دانه چیا و آجیل خام که برای سلامت قلب مفید محسوب می‌شوند نیز استفاده می‌کنید.

سبزیجات غیر نشاسته‌ای (اسفناج، قارچ، فلفل، مارچوبه) باید پایه و اساس هر رژیم غذایی از جمله رژیم‌های کم کربوهیدرات باشد. آن‌ها مملو از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین آنتی اکسیدان‌ها و فیتوشیمیایی‌های ضد پیری هستند. اما افراط در مصرف سالاد و سبزیجات و قطع ناگهانی گوشت نیز می‌تواند منجر به شکست رژیم شما شود. بهتر است وابستگی خود به سبزیجات را به مرور افزایش دهید.

دیدگاه تان را بنویسید