مراسم افتتاح سالن نوسازی شده توفیق جهانبخت؛

صالحی امیری: راه حل رسیدن به فوتبال پاک شفاف سازی کلیه قراردادها و تبادلات مالی است

سیدرضا صالحی امیری گفت: ما برای رسیدن به ورزش پاک در فوتبال فقط یک راه داریم و لازمه حل چالش ها این است که کلیه قراردادهاد و تبادلات مالی در فوتبال به صورت شفاف در اختیار افکارعمومی و رسانه ها قرار گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رضا صالحی امیری در مراسم افتتاح سالن نوسازی شده توفیق جهانبخت، گفت: همه نام آوران و بزرگان کشتی امروز لبخند به لب دارند که به خانه خود آمدند و از انسان های بزرگ و با فضیلت یاد کردند. 

وی افزود: احساس می کنم کشتی در ایران ویژگی های ممتازی دارد و هر وقت دبیر درخواستی را مطرح کند بلافاصله هم من و هم دیگر مسئولان به کمک او می رویم. امجدیه ریشه ورزش کهن ایران است. امروز ما یک سالن را افتتاح نکردیم بلکه بخشی از هویت و تبار کشتی ایران را به نمایش گذاشتیم.

وی خاطرنشان کرد: کشتی مردمی ترین رشته ورزشی ایران زمین است و همه قهرمانان ما از متن مردم آمدند. تختی بزرگ ، علیرضا دبیر و دیگر بزرگان از متن جامعه رویش کردند. آغاز گر افتخار ما در عرصه جهانی و داخلی و مرام پهلوانی از کشتی آغاز شده است. کشتی هم مقصد است و هم مقصود. تجلیل از بزرگان کشتی تجلیل از مرام پهلوانی است.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: باید از همه کسانی که در کشتی ایران زمین تلاش کردند از صنعتکاران، سیروس پور، برزگر، برادران خادم، علیرضا دبیر و ... تشکر کنیم. دبیر ثابت کرد جوان با کفایتی است و می تواند گام های بزرگتری بردارد و کشتی را به قله های توسعه برساند. برای همه قهرمانان کشتی آرزوی سلامتی دارم. با بنا و غلامرضا محمدی شخصا تماس گرفتم و برای انتخابشان به عنوان برترین های آسیا تبریک گفتم و بار دیگر تبریک می گویم. مطمئن هستم کشتی پرچم پر افتخار ایران را باز هم به اهتزار درمی آورد.

رضا صالحی امیری در حاشیه مراسم افتتاح سالن نوسازی شده توفیق جهانبخت گفت: دبیر از تهدیدات استفاده کرد و همه زیرساخت های کشتی را مهیا و فضاهای ورزشی را بازسازی کرد و خوشحالیم که امروز این سالن که ریشه در کشتی این سرزمین دارد مورد بازساری قرار گرفته است.

رییس کمیته المپیک درباره مشکل برداشتن دیوار سنگ نوردی در کنار این سالن گفت: قطعا این مشکل حل خواهد شد امروز مجددا با وزیر و رییس شرکت تجهیز صحبت می کنم و به طور قطع مشکل بزودی حل می شود. سیاست ما حمایت از کشتی است چرا که از امیدهای اصلی ما در المپیک ۲۰۲۰ محسوب می شود.

وی در پایان درباره جریمه سنگین فیفا برای فوتبال ایران در پرونده ویلموتس گفت: در جریان پرونده نیستم و لذا اظهار نظر کارشناسی نمی توانم داشته باشم اما ما برای رسیدن به ورزش پاک در فوتبال فقط یک راه داریم و لازمه حل چالش ها این است که کلیه قراردادهاد و تبادلات مالی در فوتبال به صورت شفاف در اختیار افکارعمومی و رسانه ها قرار گیرد. اگر این اصل رعایت شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید