برگی از تاریخ انقلاب اسلامی؛

پیام قدردانی امام از مردم به دنبال غائله پاوه

پس از فرمان امام در بیست و هفتم مردادماه سال ۵۸ مبنی بر پایان دادن به غائله پاوه، مردم از شهرهای مختلف برای حضور در منطقه اعلام آمادگی کردند که امام در پیامی به تشکر و قدردانی از آنان پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، به دنبال درگیریهای حزب کومله و دموکراتها در منطقه کردستان و قصد تصرف شهرها بویژه پاوه، مردم از نقاط مختلف کشور برای حضور در منطقه و مبارزه با اشرار اعلام آمادگی کردند و امام در بیست و هفتم مرداد ماه ۵۸ فرمان به پایان غائله پاوه داد و در روز بیست و هشتم مرداد یعنی فردای صدور فرمان، که مطابق با ۴۱ سال پیش در چنین روزی است، در پیامی تشکر و قدردانی خود را از مردم و نیروهای نظامی برای سرکوبی اشرار در کردستان ابراز داشتند. متن پیام امام در ادامه آمده است:  

‌‌

‌‌"بسم الله الرحمن الرحیم‌

‌‌     پیرو مسائل پاوه، گروههای بسیار زیادی از اطراف و اکناف کشور آمادگی خود را‌‎ ‎‌برای حرکت به منطقه و سرکوبی اشرار اعلام نمودند. من از مردم غیرتمند و برادران‌‎ ‎‌عزیزم تشکر وافر می کنم. پیرو مسئلۀ سنندج ـ که به اطلاع رسید و به قوای انتظامیه‌‎ ‎‌دستور بسیج فوری دادم ـ از قوای انتظامی اطلاع رسید که اقدام مؤثر و فوری شده است.‌‎ ‎‌اکنون مطلع شدم که اهالی محترم و برادران غیور کرمانشاه به طور دسته جمعی پیاده به‌‎ ‎‌طرف سنندج حرکت کرده اند. ضمن تشکر فراوان، از آنان تقاضا دارم به منازل خود‌‎ ‎‌مراجعت کنند. به قوای انتظامیه و سپاه پاسداران دستور اکید داده ام که غائلۀ کردستان را‌‎ ‎‌ختم نموده، و مردم شریف آن منطقه را از دست ضد انقلابیون نجات دهند و آن منطقه‌‎ ‎‌را از لوث اشرار خارج و داخل پاک نمایند. از خداوند تعالی سلامت و توفیق همگان را‌‎ ‎‌خواستارم. والسلام.‌

‌‌روح الله الموسوی الخمینی‌"

‌‎ ‎

 

دیدگاه تان را بنویسید