چگونه کنکور 99 را با آرامش برگزار کنیم؟

حال که زمان برگزاری آزمون سراسری قطعی شده بهتر است داوطلبان آرامش خود را حفظ کنند و با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی کنکور را بدون دغدغه کرونا برگزار کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ کنکور سراسری سال روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریور ماه طی چهار روز و با شرکت یک میلیون و ۱۴۶ هزار نفر برگزار می‌شود. ۵۸ درصد داوطلبان زن و ۴۲ درصد داوطلبان مرد هستند.

این آزمون در ۳۹۲ شهر در ۳۳۰۰ حوزه امتحانی برگزار می‌شود. سال گذشته آزمون سراسری در ۲۱۰۰ حوزه امتحانی برگزار شده بود. عوامل اجرایی آزمون سراسری از تعداد ۸۷ هزار نفر سال ۹۸ به تعداد ۱۱۵ هزار نفر در سال ۹۹ افزایش یافته است.

با وجود اینکه چند روز بیشتر به برگزاری کنکور سراسری باقی نمانده شرکت کنندگان باید بدانند حفظ سلامت شان فقط به عهده وزارت بهداشت یا سازمان سنجش آموزش کشور نیست بلکه قسمت عمده‌ای از حفظ سلامت داوطلبان به عهده خودشان است. 

والدین باید برای حفظ آرامش خود و فرزندشان از قبل محل آزمون را شناسایی کنند تا به موقع به محل برگزاری آزمون برسند. 

حتی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برای جلوگیری تجمع درب حوزه‌های برگزاری آزمون از ساعت ۰۶:۳۰ صبح باز می‌شود و والدین نباید زمان حرکت را به لحظه آخر که احتمال شلوغی بیشتر است بیندازند. 

ایستادن جلوی درب محل برگزاری آزمون تاثیری در نتیجه کنکور فرزندان ندارد و فقط باعث به خطر افتادن سلامت افراد می‌شود. 

همچنین اگر داوطلبان کنکور سراسری نگران تحمل ماسک به مدت طولانی هستند می‌توانند از همین امروز در منزل تمرین کنند و به طور مداوم چند ساعت از ماسک استفاده کنند. 

داوطلبان سعی کنند حداقل ۲ مداد، ژل دست و مواد ضدعفونی‌کننده با خود همراه داشته باشند. 

البته با وجود اینکه خانواده‌ها و داوطلبان برای چگونگی برگزاری کنکور سراسری نگران هستند اما می‌توانند با رعایت نکات ایمنی و دستورالعمل‌های بهداشتی امکان ابتلا به بیماری را به حداقل ممکن برسانند. 

دیدگاه تان را بنویسید