تائید ۳۰۲ پرونده ثبت اختراع بین‌المللی

کانون پتنت ایران اعلام کرد: ۳۰۲ پرونده ارسالی مخترعان از میان هزار و ۸۵۶ درخواست ثبت شده اختراع بین‌المللی در سامانه این کانون تایید شد.

لینک کوتاه کپی شد

 

جی پلاس، کانون پتنت ایران روز دوشنبه در اطلاعیه ای تاکیدکرد: این کانون تاکنون از ۱۱۰ اختراع برای ثبت در دفاتر ثبت خارجی حمایت کرده است.

این کانون یادآور شد: در مسیر سخت ثبت اختراع در دفاتر معتبر خارجی کانون پتنت ایران همواره در کنار مخترعان  بوده است و حمایت بیش از ۹۰ درصدی از ثبت اختراع یکی از اقداماتی است که این کانون انجام می‌دهد و با این کار باعث تسهیل ورود محصولات دانش‌بنیان به بازارهای جهانی می‌شود.

کانون پتنت ایران خاطرنشان کرد: علاوه بر دفاتر امریکا این حمایت برای ثبت در دفاتر اتحادیه اروپا، کانادا و چین نیز انجام می‌شود.  

«کانون پتنت ایران» با در نظر گرفتن نیازمندی‌های کشور در زمینه مالکیت فکری و به طور خاص، موضوع ثبت اختراع خارجی، اقدام به استقرار واحدهای فعال در این حوزه، در قالب یک مجموعه متمرکز کرده است.

این مرکز که از سال ۱۳۸۴، به عنوان واحد مالکیت فکری «ستاد ویژه توسعه فناوری نانو»، فعالیت خود را آغاز کرده ده است، از سال ۱۳۹۳ و با موافقت «معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری»، در قالب «کانون پتنت ایران»، امور مرتبط با حوزه مالکیت فکری و به ویژه ثبت اختراع را، در تمامی حوزه‌های علم و فناوری عهده‌دار شده است.

ارتقای رتبه علمی و فناوری کشور؛ حفاظت از دارایی‌های فکری فناوران یا شرکت‌های نوآور؛ تولید ثروت از مالکیت فکری و ایجاد بازار اختراعات و کسب درآمد از آن‌ها؛ هدایت مراکز تحقیقاتی و شرکت‌ها، به سمت نوآوری‌های قابل ثبت در بازارهای داخلی و خارجی؛ توسعه منابع انسانی متخصص در حوزه مالکیت فکری از اهداف کانون پتنت ایران است.

دیدگاه تان را بنویسید