شروط هفت‌گانه برای بازگشت هواداران به ورزشگاه‌های انگلیس

هواداران انگلیسی از ماه آینده با شرایطی خاص می‌توانند به ورزشگاه‌ها بازگردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پس از برداشته شدن محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت انگلیس به خاطر شیوع ویروس کرونا، هواداران فوتبال در این کشور می‌توانند از ماه آینده میلادی (سپتامبر) در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند و از تیم محبوب‌شان حمایت کنند، اما قوانینی سخت برای ورود به ورزشگاه‌ها وضع خواهد شد تا از شیوع موج دوم این ویروس ممانعت به عمل آید.  

فصل 21-2020 لیگ برتر انگلیس قرار است از تاریخ 12 سپتامبر (22 شهریور) آغاز شود و هواداران با رعایت شروط زیر می‌توانند برای تماشای بازی‌‌های تیم‌شان وارد ورزشگاه‌ها شوند:

کاهش ظرفیت: در مرحله اول ورزشگاه‌ها تنها مجاز به پذیرش 25 درصد از گنجایش کلی خود خواهند بود، این بدین معناست که در این مرحله ورزشگاه اولدترافورد پذیرای 18 هزار و 719 نفر، ورزشگاه امارات پذیرای 15 هزار تماشاگر، ورزشگاه آنفیلد پذیرای 13 هزار و 300 نفر خواهند بود.

سیستم تردد یک‌طرفه: همانند اماکن عمومی، سیستم تردد یک طرفه در ورزشگاه‌ها برای رعایت بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی برقرار خواهد بود.

شعار دادن ممنوع: یکی از قوانین قابل‌توجه در پذیرش هواداران به ورزشگاه‌ها این است که شعار دادن در ورزشگاه‌ها ممنوع خواهد بود چون ممکن است ذرات خارج شده از دهان‌شان به شیوع ویروس کرونا کمک کند.

کد رفتاری: هوادارانی که وارد ورزشگاه می‌شوند باید فرم‌هایی را امضا و اعلام کنند که هیچ‌گونه علائم ابتلا به ویروس کرونا ندارند و اگر به این ویروس مبتلا شدند، مسئول‌شان خودشان خواهند بود و اقدامی قانونی علیه باشگاه نخواهند کرد.

استقرار روی سکوها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی: انتظار می‌رود در این مرحله هوادارانی که وارد ورزشگاه می‌شوند با فاصله حداقل دو متری از یکدیگر روی سکوها مستقر شوند.

زمان‌بندی برای ورود هواداران: برای رعایت بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی، باشگاه زمان خاصی را به هر یک از هواداران بسته به جایگاه‌شان بر روی سکوها برای ورود به ورزشگاه‌ خواهد داد که آنها ملزم به ورود به ورزشگاه‌ها برسر زمان مقرر و تعیین‌شده هستند.

ایستگاه‌های ضدعفونی: باشگاه‌ها همچنین موظف خواهند بود تا در نقاط مختلفی از داخل و بیرون ورزشگاه‌ها مواد ضدعفونی کننده دست قرار دهند.

لیگ برتر فوتبال انگلیس , ویروس کرونا ,

دیدگاه تان را بنویسید