روش رفع مشکل پخش نشدن فیلم در ویندوز 10

گاهی در ویندوز 10 اتفاق می افتد که فیلم یا ویدئویی پخش نمی شود، برای این مشکل راه حل های گوناگونی وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

 

جی پلاس، اجرای یک فیلم یا ویدیو روی ویندوز ۱۰ به همان میزان که می‌تواند آسان و ساده باشد گاهی به اتفاق بسیار پیچیده‌ای تبدیل می‌شود. تنها کافی است ویدیو یا فیلم مد نظر شما اجرا نشود تا مجموعه‌ای از احتمالات به سمت کامپیوتر شما حمله‌ور شوند. احتمالا این سوال مطرح می‌شود که شاید نرم افزار اجراکننده ویدیو شما مشکل دارد اما مشکلات دیگری هم وجود دارند که شاید دلیل اصلی مشکل ویندوز شما باشند.

از مهم‌ترین دلایل پخش‌نشدن فیلم در ویندوز ۱۰ باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرم افزار اجرا کننده ویدیو ویندوز شما مشکل دارد و نمی‌تواند فایل را پخش کند
  • کدک‌های مورد نیاز آن ویدیو در کامپیوتر شما وجود ندارد
  • فایل ویدیو یا فیلمی که تصمیم دارید آن را اجرا کنید، ایراد دارد

ویندوز

آیا نرم افزار اجراکننده ویدیو ویندوز ۱۰ شما مشکل دارد؟

اگر چنین مشکلی در ویندوز شما وجود داشته باشد جای نگرانی نیست. به‌راحتی می‌توانید با نصب یک اجراکننده ویدیو یا همان پلیر جدید، مشکل را خیلی سریع حل کنید. گاهی هم ممکن است با بروزرسانی پلیر ویندوز، مشکلات شما حل شوند. با این حال نیازی نیست نگران نباشید. با نصب یک اجراکننده ویدیو جدید همه مشکلات به آسانی حل می‌شوند. اما از چه پلیرهایی استفاده کنیم؟

ما به شما نرم افزار Pot Player را پیشنهاد می‌کنیم. یکی از بهترین اجراکننده‌های ویدیو و فیلم و حتی موسیقی که برای ویندوز ۱۰ بهینه شده و رابط کاربری بسیار آسان و جذابی دارد. این نرم افزار از همه کدک‌های جدید و رایج در دنیای ویدیوها پشتیبانی می‌کند و با همگام‌سازی با سخت‌ افزار لپتاپ یا کامپیوتر شخصی شما بهترین عملکرد ممکن را به نمایش می‌گذارد. با این حال بهتر است بدانید که نرم افزار Pot Player به کدک‌های مخصوص ویدیوهای با فرمت ۲۶۵ نیاز دارد که می‌توانید آن را به صورت جداگانه دانلود کرده و سپس روی نرم افزار نصب کنید.

از دیگر نرم افزارهای اجراکننده ویدیو در ویندوز ۱۰ باید به KM Player و VLC Media Player هم اشاره کرد.

 

آیا کدک‌های مورد نیاز ویدیو در کامپیوتر شما وجود ندارد؟

برای اجرا یک ویدیو روی ویندوز ۱۰ به دو ابزار نیاز دارید؛ ابتدا یک اجراکننده ویدیو و سپس کدک‌های مرتبط با آن. در ساده‌ترین تعریف ممکن، کدک در حقیقت نرم افزاری است که ویدیو و فیلم را از مجموعه‌ای از کدهای غیرقابل مشاهده به مجموعه‌ای از تصاویر قابل تماشا تبدیل می‌کنند. بسیاری از فیلم‌ها براساس کدک‌های مختلف نوشته شده‌اند. بنابراین برای تماشای یک فیلم یا ویدیو نیاز دارید تا کدک‌های لازم هر ویدیو را واکاوی کنید. معمولا پلیرهای مختلف ویندوز ۱۰ کدک‌ها را درون خودشان قرار داده‌اند اما برای اطمینان بیشتر می‌توانید کدک‌هایی را به صورت جداگانه دانلود کنید. مجموعه کدک‌های K-Lite بهترین و جامع‌ترین لیست کدک‌ها برای ویندوز ۱۰ هستند که خیال شما را برای تماشاکردن هر ویدیو و فیلمی را برای همیشه آسوده می‌کند.

آیا فایل ویدیو یا فیلمی که تصمیم دارید آن را اجرا کنید، ایراد دارد؟

وقتی در ویندوز ۱۰ یک ویدیو یا فیلم خراب را باز می‌کنید، احتمالا با خطاهایی مانند 0xc00d36e5 یا 0xc00d36c4 مواجه می‌شوید. یکی از ساده‌ترین نرم افزارهایی که این مشکل را به راحتی حل می‌کند، نرم افزار VLC Media Player است. این برنامه به راحتی خطاهای کدی ویدیو مشکل‌دار را برطرف می‌کند و می‌تواند فایل‌های خراب یا نیمه دانلودشده را نیز تعمیر کند. اما واقعیت امر این است که این پلیر هم در نهایت تا حد مشخصی به شما کمک می‌کند. بنابراین اگر فایل ویدیو یا فیلمی که تصمیم دارید آن را اجرا کنید، ایراد دارد و اصلا قابل پخش نیست باید دوباره آن را دانلود کنید. بهتر است برای دانلود فایل جدید از منابع مطمئن یاری بگیرید.

ویندوز

البته همیشه هم ارور مشکل‌داشتن فایل ویدیو یا فیلمی که تصمیم دارید آن را اجرا کنید به معنای خراب‌بودن آن هم نیست. گاهی این احتمال وجود دارد که هارد دیسک کامپیوتر یا لپتاپ شما مشکل داشته باشد و شاید هم ایراد از وضعیت ویندوز ۱۰ است. اگر ویندوز ۱۰ شما اکتیو نیست، احتمال اینکه نتواند ویدیوها را اجرا کند همیشه وجود دارد.

برای اجرای راحت‌تر فایل‌های ویدیویی مانند فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها بهتر است که همیشه ویندوز ۱۰ خود را آپدیت نگه دارید

دیدگاه تان را بنویسید