منبر ۴۰ میلیونی برای سوگواری ایام محرم در شبکه شاد

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش امسال می‌تواند منبر ۴۰ میلیونی را برای سوگواری ایام محرم در شبکه شاد رقم بزند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ حسین درودی اظهار داشت: با اجتماع مثلث دانش آموزان، معلمان و والدین در سامانه شاد آموزش و پرورش که از تشریف فرمایی ویروس کرونا عاید و عارض بر نظام آموزشی کشور شده است، قادریم مجالس سوگواری جهانی و منبرهای بدون مرز عصر جدید را با بلند همتی و قلب مطهر دانش آموزان و معلمان و پدر و مادرهای حسینی رونمایی کنیم.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش درباره راهکارهای برگزاری مراسم عزاداری محرم برای دانش آموزان و مسئولان آموزش و پرورش اظهار داشت: دبیران دینی و قرآن آیات مشهور در عاشورای حسینی را در سامانه شاد برای دانش آموزان طراحی کنند.

درودی با بیان اینکه در فضای تربیتی سامانه شاد لازم است از امروز برای هر دانش آموز یک گفتمان عاشورایی متناسب دوره تحصیلی و دروس مرتبط با امتیاز لازم طراحی ‌کنیم، افزود: جهت تهیه و تنظیم کتابچه یا کتاب اربعین از دانش آموزان درخواست شود تا جملات دلپسند خود را از منبرها در رسانه ها و محافل عزاداری جمع آوری کرده و به عنوان یک اثر جهت مسابقه در سامانه شاد تحویل دهند.

وی گفت: همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مخاطبان خود درخواست کند تا با کارهای هنری پیرامون کربلای امام حسین علیه السلام در حد امکان در سامانه شاد برنامه ریزی داشته باشند.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: بهتر است معلمان ادبیات مدارس آزمون های خودشان را با رعایت قوانین آموزشی و با رنگ و بوی عاشورایی برگزار کرده و یک مسابقه از مطالب ادبی در سامانه شاد با امتیاز رسمی طراحی کنند.

درودی با یادآوری اینکه بسیج دانش آموزی اردوهای عاشورایی در پارک های متناسب هر استان با رعایت پروتکل های بهداشتی طراحی کنند، افزود: تمام مدارس متناسب با پروتکل های بهداشتی در برنامه های صبگاهی و ظهرگاهی برترین و جالب ترین برنامه های ارائه شده در سامانه شاد را به اجرا بگذارند. همچنین در سامانه شاد برای حضور خانوادگی و محلی دانش آموزان برنامه نشست عاشورایی تهیه و تنظیم شود و بهترین آنها برای نشر به مرکز صدا و سیما تحویل داده شود.

وی ادامه داد: هر استان سنت های عزاداری خود را توسط دانش آموزان آماده سازی کرده و برای نمایش در سامانه شاد ارسال کنند و از برترین آنها در صدا وسیما دعوت شود. همچنین از واعظین مشهور و صاحب ابتکار توسط مسئولین امر تقاضا شود یک برنامه دانش آموزی برای سامانه شاد ارسال کنند.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: از فضای عزاداری موجود در مساجد کشور جهت ارائه برنامه سوگواری دانش آموزان که در سامانه شاد ارائه شده است، دعوت به اجرای مراسم عزاداری شود. از مدرسان و معلمان هنر در مدارس و مراکز فرهنگی و هنری در استان ها درخواست برنامه هایی با ذائقه دانش آموزی پیرامون عاشورای حسینی شود.

درودی عنوان کرد: مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور از طریق سامانه شاد و دیگر امکانات موجود میان دانش آموزان کشورهای اسلامی یک برنامه عاشورایی تهیه و تنظیم کند. همچنین برای ظهر عاشورا از دانش آموزان و خانواده ها و همچنین معلمان یک پیام پیرامون نماز عاشورایی با امتیاز رسمی جهت مسابقه ایی تقاضا شود.

وی با بیان اینکه از تصاویر شیرخوارگان حسینی توسط دختران دانش آموز یک نمایشگاه با رویکرد سبک زندگی حسینی و تکثیر نسل عاشورایی در مدارس تشکیل شود، اظهار داشت: این امکان وجود دارد که یک مسابقه از برترین اشعار و سبک خوانش پیرامون حضرت علی اکبر علیه السلام برای روز احلی من العسل در فضای شاد طراحی و همچنین یک برنامه تحت عنوان با وفاترین برادر جهت دانش آموزان به ویژه متوسطه دوم در سامانه شاد تولید کنیم.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در ادامه به امکان تولید یک گفتمان تحت عنوان نقش زنان در حماسه حسینی از طلاب خواهر برای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: همچنین می توان یک برنامه تحت عنوان انواع اطعام در محرم و صفر و اثر بخشی بر اقتصاد اسلامی توسط تشکل های دانش آموزی طراحی کرد.

درودی همچنین پیشنهاد داد که یک برنامه تحت عنوان چرا و تا کجا باید با ظالمان مخالفت و مقابله کرد توسط حلقه های صالحین بسیج برای معلمان در سامانه شاد تولید شود و زندگی افرادی مانند گاندی رهبر فقید هند و دیگر کشورهای متوسل به امام حسین علیه السلام تصویر شود، از دانش آموزان طی یک برنامه ای مطالبه شود تا تصاویر و فیلم هایی دانش آموزان اربعین سال گذشته را در قالب هنری برای مسابقه در سامانه شاد آماده سازی کنند.

وی اضافه کرد: در یک برنامه تربیتی عقاید عاشورایی شهدا خصوصا شهید حاج قاسم سلیمانی در سامانه شاد به صورت بین المللی به مسابقه گزارده شود. همچنین از مجموعه برنامه های سامانه شاد محرم و صفر امسال یک کتاب درسی تهیه و تنظیم شود و از دانش آموزان آشنا به زبان های خارجی مطالبه شود جهت برنامه های عاشورایی متناسب با کانال های اطلاع رسانی بین المللی نکات هنری کربلا را آماده سازی کنند.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یک برنامه تحت عنوان برترین مادر در کربلا توسط دختران دانش آموز در سامانه شاد تولید شود، گفت: یک برنامه تحت عنوان اقلیت های مذهبی در کربلا توسط معلمان تاریخ طراحی شود و یک برنامه تحت عنوان خون بر شمشیر پیروز است و زنده ماندن اسلام بر پایه محرم و صفر از معمار کبیر انقلاب اسلامی تولید کنیم.

درودی خاطرنشان کرد: این امکان وجود دارد که از دانش آموزان علاقمند به موسیقی برای نشر زحمات پیر غلامان حسینی در سامانه شاد برنامه ایی بر پا شود و از نجات یافتگان و شفا گرفتگان حسینی در تاریخ بشریت توسط دانش آموزان مرکز اصلاح تربیت برنامه ای مطالبه شود؛ زندگی افرادی مانند طیب حاج رضایی و رسول ترک و مانند آنان تصویر شود.

وی یادآور شد که این امکان وجود دارد که از دانش آموزان علاقمند به صنایع دستی و آثار هنری برای عاشورا در کشورهای اسلامی روی کارهای نفیس نمایشگاه تهیه شود دانشگاه فرهنگیان جهت گفتمان عاشورایی از فضای سامانه شاد پیرامون مقام معلمی در کربلا برنامه ای تهیه کند و همچنین اتحادیه انجمن های اسلامی از فضای سیاسی عاشورا کرسی آزاد اندیشی جهت دانش آموزان برنامه‌ریزی کند و علل مبارزه دشمنان بشریت با عاشورا و عاشوراییان را تحلیل کنند.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانشگاه شهید رجایی از نقشه و آرایش خیمه های امام حسین علیه السلام نمایشگاهی تشکیل بدهد و مسوولان عتبات عالیات از فعالیت خود در کربلا برنامه ای در سطح دانش آموزان تولید کنند. همچنین مدیریت انجمن اولیا و مربیان برنامه ای هنری تحت عنوان سبک زندگی عاشورایی برای ساکنین پیوند و سامانه شاد طراحی کند.

درودی با بیان اینکه این امکان وجود دارد که مراکز مشاوره از زندگی توابین در کربلا برنامه مشاوره ای تولید کنند، گفت: می توان در عاشورای امسال در صورت امکان برای سامانه شاد صندوق مالی برای دانش آموزان یمن تشکیل و همچنین یک نماد متناسب با عزاداری ها در دوره ویروس کرونا توسط رشته طراحی هنرستان‌های کشور به رقابت گذاشته شود.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش افزود: نور خداوند از جنسی نیست که خاموشی به خود دیده باشد یا اصلا جنس نیست بلکه مافوق و برتر از هر موجودی است که بتوان برای آن مانع یا رادعی فرض کرد چرا که نور خداوند معادل و مشابه ندارد تا از وجودش کاسته شود و بی فروغ شود.

وی ادامه داد: حال چگونه ممکن است درباره سلطان عشق یعنی سفینه النجاه و مصباح الهدی سخن راند با توجه به حرف (یاء) در آیه شریفه ۳۰ سوره مبارکه فجر هر موجودی آرامش و آراستگی خود را از رب اش دریافت می کند و هم چنین تعبیر عاطفی که پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله از حضرت سید الشهدا نورافشانی کرده اند که حرارت امام حسین علیه السلام تا ابد در سینه مومنان جاودان خواهد بود. پرورش داده شده پروردگار هستی از فیض او دوام و بقاء دارد و شخصیتی مانند حضرت اباعبدالله الحسین علیه صلوات الله از خالق بی همتا مدال بندگی دریافته که بر سینه آن جناب عنوان یا ایها النفس مطمئنه مزین و منصوص شده است.

درودی خاطرنشان کرد: این بدان معنی است که آرامش و آرامی دل را آن بزرگوار الگو و اسوه باشند. در هر عصری بعد از شهادت سرور و سالار شهیدان نقش و نگاری بر صفحه دل انسان ها به نمایش آمده که دیده عقل بشری را به شکل و شمای تعجب درآورده است، در حال حاضر ویروس کرونا ازسوی خداوند حکیم مأموریتی را دنبال می کند چراکه این موجود بسیار کوچک خارج از دید ظاهری بشر به گونه ای از سوی رب آسمان و زمین مدیریت می شود که بین مطیع به دستورات خالق عالم و عصیانگر در مقابل مدیر عامل جهان هستی خبط و خطا نمی کند.

وی یادآور شد: به معنی دیگر باید بگوییم در مقابل عزیز کرده الهی خود را به خجالت نمی اندازد و باید باور کنیم که ایشان با تواضع و تعظیم و احترام به عزیز کرده های عرش الرحمن و بندگان حقیقی حق تعالی خودش را مطیع سفیر خالق حکیم معرفی کرده و می کند، در نهایت این ویروس را به تعبیری می توانیم با فضایی که در گسترش و گشایش برخی از بخش های زندگی بشر به وجود آورده ایشان را حامی و خادم پیام رسانان حسینی علیه السلام هم در جهان معرفی کرد و با توجه به توصیف جمالی ویروس کرونا، محرم و صفر امسال بسیار شکوهمند و شگفت انگیز خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید