روش نگهداری گل آویز، از زیباترین گیاهان آپارتمانی

یکی از زیباترین گیاهان برای نگهداری در آپارتمان گل آویز است که در فصل تابستان گل هایی زیبا به رنگ قرمز یا صورتی خواهد داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، گل آویز گیاه بومی مکزیک و یکی از زیباترین گل‌های آویزی است که در فصل تابستان گل‌های به رنگی صورتی یا قرمز خواهد داشت، اما عمر این گل‌ها کم  و پس از مدتی ممکن است دیگر گل ندهد.

 

نکات نگهداری از گیاه گل آویز

نور: این گیاه به نور کافی و زیاد احتیاج دارد و آفتاب را تحمل می‌کند، البته در فصل تابستان باید مواظب اشعه مستقیم نور خورشید باشید.

دما: بهترین دما در تابستان ۱۶ درجه سانتی گراد است و در درجه حرارت‌های بالا تامین رطوبت نباید فراموش شود. درجه حرارت مطلوب در زمستان ۱۰ درجه سانتی گراد است.

آبیاری: گل آویز را در تابستان هفته‌ای دوبار و در بهار هفته‌ای یکبار آبیاری کنید. بعد از شروع گل دهی آبیاری را کاهش داده و اجازه دهید تا سطح خاک خشک شود سپس آبیاری نمایید. در فصل زمستان هر دو هفته یکبار آبیاری کافی است.

رطوبت: در بهار هفته‌ای دو بار و در تابستان به صورت روزانه غبار پاشی کنید. در اواخر تابستان هفته‌ای یکبار غبار پاشی کنید.

تغذیه: با شروع و ظهور گل‌ها بهتر است گیاه را هر هفته یکبار کوددهی کنید و  از اواخر تابستان و در طول زمستان کوددهی را قطع کنید.

تعویض گلدان: در اوایل بهار بعد از هرس شاخه‌های خشک شده باید گلدان را تعویض کرده و گیاه را در گلدان جدید بکارید.

 

دیدگاه تان را بنویسید