مهاجم سابق سپاهان در گفت وگو با جی پلاس؛

محمود کریمی: پیروزی سه بر صفر پرسپولیس در جدول شکاف ایجاد کرد/ محرم باید به موقع بیاید/ برای اولین بار قلعه نویی در تیمش تحت فشار بود

مهاجم گلزن سال‌ های نه چندان دور سپاهان می گوید این تیم به دو برهه قبل و بعد از بازی با پرسپولیس تبدیل شد و نمی توان گفت قلعه نویی عملکرد بدی همراه با طلایی پوشان اصفهانی داشت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ شب گذشته سپاهان و استقلال برای رسیدن به تنها جام باقی مانده از فصل جاری و راحت‌ترین راه برای کسب سهمیه آسیا به میدان رفتند و بازیکنان و مربیان دو تیم آخرین تیرهای خود را برای موفقیت پرتاب کردند اما نتیجه بازی به سود آبی‌پوشان پایتخت بود تا همای سعادت فعلا روی دوش فرهاد مجیدی بنشیند و امیرقلعه نویی بعد از بازی جنجالی تیمش با پرسپولیس و حمله عصبی در هفته های اخیر، کابوس وار تا استعفا از هدایت سپاهان پیش برود.

بعد از اتفاقات و اشتباهات عجیب داوری در بازی برگشت دو تیم در لیگ برتر، این بار هم موعود بنیادی‌فر به اشتباه یک پنالتی را به سود استقلال اعلام کرد. هر چند درباره این صحنه اختلاف نظر بین کارشناسان داوری وجود دارد اما وزنه ترازو به سمت اشتباه داوری سنگینی می‌کند.

سپاهان در دو هفته پایانی به امیر قلعه نویی برای سهمیه آسیا تلاش می‌کند و از این پس بیش از گذشته نام محرم نویدکیا به گوش خواهد رسید.

محمود کریمی، مهاجم نام آشنا برای اهلی فوتبال و گلزن سابق سپاهان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ معتقد است سپاهان برای نخستین بار در فصل جاری بدون انگیزه به میدان آمد و بدون هدف توپ را در زمین چرخاند. او در این باره اظهار کرد: دیشب اولین بازی بود که سپاهان به شدت بدون روحیه بازی کرد. مشخص بود که تیم از لحاظ روحی افت بزرگی داشته است. اگر تیم در گذشته ضعیف هم کار می کرد، موقعیت گل داشت اما دیشب مشخص بود که بازیکنان و کادرفنی به خاطر شرایط ماه های اخیر تحت فشار هستند و از نظر روحی مشکل دارند و در نتیجه از نظر فنی افت فاحشی داشتند.

او جام حذفی را تمام شده دانست و می گوید سپاهان باید تمام هدف خود را روی دو بازی باقی مانده از فصل جاری منعطف کند تا سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. کریمی در ادامه گفت: سپاهان روی کاغذ با تیم دوم جدول فقط دو امتیاز اختلاف دارد. تا وقتی که شانس وجود دارد، بهتر است که تمام تیم برای موفقیت بجنگد.

کاپیتان سابق سپاهان درباره استعفای امیر قلعه نویی از هدایت این تیم که فاصله چندانی تا اخراج از نیمکت مربیگری هم نداشت، اظهار کرد: اولین بار بود دیدم قلعه نویی در تیم خودش تحت فشار است. اگر عملکرد او را در سالیان گذشته در اصفهان بررسی کنیم، او دو نایب قهرمانی کسب کرده و تا آستانه قهرمانی گام برداشته است. آمار کلی قلعه نویی خیلی خوب بود اما او دیشب به قدری تحت فشار قرار گرفت که خودش تصمیم به استعفا گرفت.

قلعه نویی

کریمی با بیان اینکه به علت حضور تماشاگران زیاد و پرتوقع در سپاهان مربیگری در این تیم کار سختی است، گفت: مربیگری در تیم هایی مانند سپاهان سخت است. با اینکه قلعه نویی از نظر آماری عالی کار کرده بود، باز هم هوادار به خاطر از دست رفتن شانس قهرمانی، او را تحت فشار قرار دادند.

این کارشناس فوتبال در واکنش به اینکه آیا قلعه نویی قادر به ادامه فصل نبود گفت: آقای قلعه نویی به این بازی امیدوار بود که با قهرمانی در جام حذفی ورق را برگرداند و فوتبال روی بد خود را کنار بگذارد که اینطور نشد و فکر می کنم ترجیح داد کناره گیری کند.

کریمی درباره تاثیر بازی سپاهان و پرسپولیس در اوایل اسفند که منجر به باخت سه بر صفر تیم اصفهانی با حکم کمیته‌های قضایی فدراسیون شد، تصریح کرد: اعتقاد دارم تا قبل از شیوع کرونا به ویژه بازی با پرسپولیس، سپاهان از لحاظ فنی بهتر از پرسپولیس و استقلال بود. متاسفانه این بازی که منجر به پیروزی سه بر صفر پرسپولیس شد، شکافی در جدول ایجاد کرد و در نتیجه بین هواداران و باشگاه فاصله ایجاد شد. به نظرم سپاهان در فصل جاری به دو برهه قبل و بعد از بازی با پرسپولیس تقسیم می شود. بعد از آن بازی تیم دچار حاشیه و مشکلات شد و بعد از کرونا هم یکسری نتایج ضعیف رخ داد و باعث شد تیم به این نقطه برسد.

محرم نویدکیا از بازی با پرسپولیس تبدیل به آلترناتیو قلعه نویی شده و این روزها صدای پای او به سمت نیمکت سپاهان بلندتر از همیشه شنیده می‌ شود. کریمی، دوست و همبازی سابق محرم در این باره گفت: درباره موضع باشگاه، مدیران تصمیم گیر هستند و امیدوارم بهترین تصمیم را بگیرند. به نظرم اگر قرار است مربی جدیدی بیاورند، باید یک مربی کارکشته انتخاب کنند. اما در مورد محرم دوست دارم او به موقع به سپاهان بیاید؛ نه زود و نه دیر. مسلم است که محرم یک بار فرصت حضور حضور روی نیمکت تیم را خواهد داشت و هیچ وقت دیر نمی‌ شود. به عنوان رفیق صمیمی محرم دوست دارم به موقع به سپاهان بیاید.

کریمی با بیان اینکه محرم توانایی لازم برای اداره سپاهان را دارد، تصریح کرد: او از نظر شخصیتی فرد قابل اعتبار و اتکایی است و می تواند به عنوان مربی موفق شود. محرم همه شرایط برای تبدیل شدن به مربی خیلی موفق و آینده دار را دارد. ان شاالله به موقع سرمربی تیم شود. کار در تیم های پرتماشاگر خیلی سخت است. یک باخت در تیم هایی مانند سپاهان برابر با سه باخت است که هواداران در هر فصل اعتقاد به قهرمانی تیمشان دارند.

دیدگاه تان را بنویسید