افزایش دمای تهران در روزهای آینده/ وزش باد در شرق کشور

کارشناسی هواشناسی برای روزهای آینده تهران افزایش دما، و وزش باد در شرق کشور را پیش بینی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمد اصغری کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه در پایان هفته شاهد افزایش دما در کل کشور به ویژه در استان تهران خواهیم بود گفت: هم اکنون آسمان استان‌های شمالی صاف و آرام است و به مرور و از روز سه شنبه شاهد افزایش بارندگی‌ها در این استان‌ها خواهیم بود.

 

او ادامه داد: امشب در استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، جنوب فارس شاهد بارش‌های پراکنده هستیم و از فردا در شرق کشور شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

اصغری با بیان اینکه فردا رگبار باران و وزش باد در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و هرمزگان خواهیم داشت گفت: بارش در جنوب شرق سیستان و بلوچستان شدت بیشتری دارد.

او با بیان اینکه هشدار درباره آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی و برخورد صاعقه اعلام شده است افزود: در ارتفاعات البرز مرکزی شاهد رگبار پراکنده و رعد و برق خواهیم بود.

اصغری بیان کرد: در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش شدید باد و گرد و خاک، پدیده غالب است.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: در دو روز آینده در غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین خلیج فارس و دریای عمان فردا مواج است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی طی امروز و فردا شاهد بارش‌های پراکنده در ارتفاعات البرز و شهر‌های ساحلی دریای خزر هستیم، اما به مرور شاهد افزایش دما خواهیم بود. 

این هفته از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود و طی چند روز آینده شاهد روند افزایشی دمای ۴ تا ۸ درجه خواهیم بود که عمده این افزایش دما برای نوار شمالی کشور است.

تهران طی چند روز آینده دمای ۳۲ تا ۳۳ درجه‌ای را تجربه خواهد کرد، اما با توجه به روند افزایشی دما، سه‌شنبه و چهارشنبه دمای تهران به ۳۷ تا ۳۸ درجه‌ می رسد.

همچنین پدیده مواج بودن دریای عمان را طی این هفته خواهیم داشت و بنابراین توصیه می‌شود که مردمان جنوب کشور از تردد با شناور‌های کوچک و همچنین حرکت به سمت شرق دریای عمان پرهیز کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید