داروی امام کاظم علیه السلام در درمان کرونا موثر است؟

عضو پیوسته انجمن علمی طب سنتی ایران با تاکید بر اینکه داروی امام کاظم (ع) در درمان کرونا مطالعه بالینی ندارد، گفت: مصرف عرق نعنا با عسل در پیشگیری از ابتلا به کرونا و بهبود وضعیت بیماران موثر است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دکتر مهدی برهانی، عضو پیوسته انجمن علمی طب سنتی ایران درباره تاثیر داروی امام کاظم و نیش زنبور در درمان و پیشگیری از کرونا اظهارداشت: موضوع داروی امام کاظم (ع) و طب اسلامی اساساً باید صحت آن در احادیث مورد بررسی قرار گیرد و پس از اینکه به اثبات رسید، آن را مطرح کنیم.

 

 

فقط ۵۰۰ حدیث طبی تایید شده است

وی با اشاره به اینکه از ۱۱ هزار حدیث طبی، فقط ۵۰۰ حدیث صحت دارد و بقیه اصالت آن مورد تایید قرار نگرفته است، گفت: افرادی که متوسل به داروی امام کاظم می‌شوند و در این جهت تبلیغ می‌کنند اساساً اخباری‌گری کرده و نباید هر موضوعی را در این زمینه پذیرفت.

 

داروی امام کاظم چیست؟

عضو پیوسته انجمن علمی طب سنتی ایران با اشاره به اینکه حتی علامه مجلسی نیز اعلام کرده احادیث بحارالنوار فقط جمع آوری شده و صحت و سقم آن دقیق مشخص نیست، گفت: داروی امام کاظم(ع) ترکیبی از ماده هلیله و شکر سرخ است که مطالعه بالینی در مورد تاثیر این داروی گیاهی بر روی پیشگیری و درمان کرونا انجام نگرفته است و هنوز صحت و سقم آن زیر سوال است.

 

کندوداران کرونا نگرفته‌اند

برهانی در مورد تاثیر نیش زنبور عسل در پیشگیری و درمان کرونا گفت: این موضوع توسط یک متخصص بیوشیمی در رسانه ملی مطرح شد که حواشی زیادی را به همراه داشت و طرح این مسئله بر این اساس انجام گرفت که برخی معتقدند که بر اساس شواهدی که موجود است، کندوداران و افرادی که زنبور نیشان زده مبتلا به کرونا نشده اند ولی این موضوع به صورت کلی به لحاظ بالینی مورد بررسی قرار نگرفته است.

 

سوءمزاج بلغم را جدی بگیرید

این عضو پیوسته انجمن علمی طب سنتی ایران با اشاره به اینکه از نظر طب سنتی وجود ماده بلغم در بدن سبب ایجاد عفونت می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر سوءمزاج بلغم در بدن فرد وجود داشته باشد احتمال ابتلا به کرونا بیشتر است.

وی افزود: اگر بلغم در ریه ظاهر شود فرد مبتلا به عفونت‌های ریوی می‌شود و اگر بلغم در روده دست اندازی کرده باشد بیماری‌های عفونی روده ایجاد می‌شود.

برهانی تاکید کرد: در صورتی که سوء مزاج بلغم در افراد درمان شود، ایمنی بدن فرد در مقابل عفونت‌ها افزایش می‌یابد بنابراین توجه به این مساله حائز اهمیت است.

وی گفت: مصرف عرق نعنا سبب از بین رفتن بلغم اضافه می‌شود و پیشگیری از ابتلا به عفونت را به همراه دارد بنابراین توصیه می‌کنیم عرق نعنا همراه با عسل مصرف شود.

دیدگاه تان را بنویسید