انجام یک عملیات برای نجات نوزاد فیل ماجراجو+ تصاویر

نوزاد یک فیل در آفریقا داخل آب افتاده و فیل های دیگر برای نجات او دست به کار می شوند، که این عملیات را در تصاویر زیر می بینید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در مرحله اول عملیات ابتدا یکی از فیل‌ها خرطوم خود را دور خرطوم بچه فیل حلقه می‌کند و بعد یک فیل دیگر به درون آب می‌پرد و از پشت بچه فیل را به بیرون از آب هل می‌دهد.

 

فیل

 این صحنه بسیار آشناست: یک بچه فیل ماجراجو که پایش لغزیده و به زمین افتاده و اعضای دیگر خانواده در تلاش هستند تا او را از روی زمین بلند کنند.


اما وقتی بچه فیل یک نوزاد باشد که داخل آب افتاده توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. نوزاد فیلی که در تصاویر مشاهده می‌شود در نزدیکی یک سد در آفریقای جنوبی تعادلش را از دست می‌دهد و داخل رودخانه می‌افتد. اما پیش از آنکه غرق شود فیل‌های دیگر عملیات نجات را با موفقیت انجام می‌دهند و بچه فیل سالم از آب بیرون می‌آید.

فیل


در مرحله اول عملیات ابتدا یکی از فیل‌ها خرطوم خود را دور خرطوم بچه فیل حلقه می‌کند و بعد یک فیل دیگر به درون آب می‌پرد و از پشت بچه فیل را به بیرون از آب هل می‌دهد.


عکاس این تصویر، گوئن رِآ، که این لحظات دلگرم‌کننده را در آفریقای جنوبی ثبت کرده است، می‌گوید: «ساعات آخر بعدازظهر بود و داشتم پارک را ترک می‌کردم که دیدم این بچه فیل به داخل آب سر خورده است. منطقه بسیار خشک و سطح آب بسیار پایین است برای همین ارتفاع کناره رودخانه برای یک فیل نوزاد بسیار زیاد است. بعد دیدم که خیلی سریع، یک فیل دیگر تلاش کرد نوزاد را با خرطوم خود بالا بکشد.»

تصاویر/عملیات نجات فیل نوزاد


«هم ترسیده بودم و هم می‌خواستم عکس بگیرم و هم در جستجوی شماره محیط‌بان‌ها بودم و درعین‌حال فریاد می‌زدم که دیگران هم شماره مسئولین را بگیرند.»

تصاویر/عملیات نجات فیل نوزاد


«اما خیلی زودتر از آنکه محیط‌بان‌ها برسند گله فیل دور هم جمع شد و یکی از آن‌ها به داخل آب پرید. یک لحظه بچه فیل کاملاً زیر آب رفت، اما فیلِ غریق نجات سریع او را از پشت بلند کرد و فیل‌های دیگر گله هم کمکش کردند.»
خانم رِآ که این عکس‌ها را ثبت کرده ۶۴ ساله است و این تصاویر را در نزدیکی سد هاپو در پارک فیل‌های آدو در ایسترن کِیپ ثبت کرده است. او می‌گوید: «هیجان‌زده و خوشحال شدم و قهرمانان را تشویق کردم. مایه افتخار من است که شاهد چنین صحنه‌ای بودم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید