کدام استان ها بارانی است؟/19 مرداد 99

سازمان هواشناسی کشور، در جنوب کشور باران به صورت رگبار پراکنده را پیش بینی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی، عمده بارش ها در ارتفاعات استان هرمزگان فارس، جنوب کرمان و جنوب شرق استان فارس و شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان است که در برخی ساعات میزان از بارش ها کاسته می شود.


طی امروز و فردا شاهد بارش های پراکنده در ارتفاعات البرز و البرز مرکزی و شهرهای ساحلی دریای خزر هستیم اما به مرور شاهد افزایش دما خواهیم بود. بارش های هم طی امروز و فردا در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان وجود دارد که زمینه ساز ایجاد خطر وقوع سیلاب در این استانها می‌شود.

این هفته از میزان بارش‌های باران کاسته می شود و طی چند روز آینده شاهد روند افزایشی دمای ۴ تا ۸ درجه خواهیم بود که عمده این افزایش دما برای نوار شمالی کشور است.

تهران در طی چند روز آینده دمای ۳۲ تا ۳۳ درجه ای را تجربه خواهد کرد اما با توجه به روند افزایشی دما سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد افزایش دمای ۵ تا ۶ درجه ای و دمای ۳۷ و ۳۹ درجه ای را تجربه می کند. پدیده مواج بودن دریای عمان را طی این هفته خواهیم داشت و بنابراین توصیه می‌کنیم که مردمان جنوب کشور از تردد با شناورهای کوچک و همچنین حرکت به سمت شرق دریای عمان پرهیز کنند.

گفتنی است طی سه روز آینده در ارتفاعات مرکزی و شرقی البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید