جی پلاس/ وعده رئیس جمهور فردا اعلام می شود؟

برنامه "گشایش اقتصادی" روحانی چیست؟

"گشایش اقتصادی" وعده داده شده از سوی رئیس جمهور چه طرحی است؟

لینک کوتاه کپی شد

گروه کارودرآمد جی پلاس؛ اعلام طرحی با عنوان گشایش اقتصادی که از سوی دکتر روحانی که قرار است در هفته پیش رو اجرایی شود، ذهن سرمایه گذاران و حتی عموم مردم را به خود مشغول ساخته است.

پس از صحبت های رئیس جمهور بازار حدس ها و گمانه زنی ها درباره طرح یا بسته گشایش اقتصادی دولت، دقیقا چیست و شایعاتی هم در این زمینه به وجود آمد.

حسین سلاح ورزی عضو شورای عالی بورس با توییتی حدس زده این گشایش همان تصویب FATF است که البته با واکنش تکذیب کننده مشاوران رئیس جمهور مواجه شد.

برخی سایت ها ادعا کردند برنامه دولت دادن سهام به جاماندگان سهام عدالت است و این همان سوپرایز رئیس جمهور است.

همچنین برخی دیگر با استناد به صحبت های واعظی رییس دفتر رییس جمهور مبنی بر نزدیک شدن به زمان پایان تحریم ها، تصور می کنند، طرح گشایش اقتصادی وعده داده شده از سوی دولت، در این زمینه است.

اما با توجه به طرح موضوع واگذاری های بلوکی برخی سهام دولتی در بازار بورس و عرضه اولیه های سنگین پیش رو این احتمال زیاد  وجود دارد که بسته گشایش اقتصادی عنوان شده، حول این محور باشد.

برخی سایت های اقتصادی هم عنوان کرده اند که طرح گشایش اقتصادی دولت مربوط به فروش اوراق ارزی با پایه نفت و به تعبیری پیش فروش نفت است. به طوری دولت، نفت دو سال آتی را به مردم بفروشد و در تاریخ سررسید با نرخ دلار روز و قیمت نفت روز اقدام به بازپرداخت به مردم می‌کند.

آنچه اکنون از منظر رسانه ای اهمیت دارد، اعلام شفاف برنامه گشایش اقتصادی وعده داده شده به مردم پیش از شروع بازار در روز یکشنبه است، تا عموم مردم با اطلاع از آن بتوانند برای سرمایه هایشان برنامه ریزی مناسب داشته باشند و شاهد استفاده رانتی احتمالی گروهی خاص از تصمیم های اقتصادی مهم ناگهانی نباشیم. ممکن است وعده رئیس جمهور فردا و در روز عید سعید غدیر خم اعلام شود.

دیدگاه تان را بنویسید