خوراکی هایی با کلسیمی بیشتر از شیر

کلسیوم یکی از مهم ترین مواد مغذی می باشد که نقش بسیار مهمی در استخوان سازی و سلامت استخوان ها و دندان های ما دارد. به طور کلی معروف ترین غذای سرشار از کلسیوم شیر می باشد اما برخی از غذا ها هستند که حتی از شیر نیز کلسیوم بیشتری دارد.

لینک کوتاه کپی شد
 
به گزارش جی پلاس، کلسیم یکی از مهم ترین مواد مغذی می باشد که نقش بسیار مهمی در استخوان سازی و سلامت استخوان ها و دندان های ما دارد. به طور کلی معروف ترین غذای سرشار از کلسیم شیر می باشد اما برخی از غذا ها هستند که حتی از شیر نیز کلسیوم بیشتری دارد.

کلسیم یکی از ماده های معدنی می باشد که نقش اساسی در بدن دارد. بیشترین ماده معدنی که در بدن شما وجود دارد کلسیوم می باشد و یکی از مهم ترین مواد معدنی برای سلامت می باشد.

به جز استخوان ها و دندان ها کلسیم در بخش های دیگر بدن نیز نقشی اساسی دارد. کلسیم در سلامت قلب، عملکرد عضلات و البته سیستم عصبی بدن نقش مهمی دارد.

 

کلسیم را می توان به راحتی از طریق یک رژیم غذایی خوب تامین کرد. اما متاسفانه بسیاری از افراد میزان کافی کلسیم را دریافت نمی کنند. به طور کلی شیر یکی از منابع اصلی کلسیم شناخته می شود اما غذا های دیگری نیز هستند که سرشار از کلسیم می باشند. در ادامه این غذا ها را خواهید دید.

 

1. پنیر

2. ماهی سالمون و ساردین

3. لوبیا

4. عدس

5. بادام

6. انجیر

7. ماست

8. ریواس

 

دیدگاه تان را بنویسید