جزئیاتی از دومین مرحله آزادسازی سهام عدالت

رئیس سازمان خصوصی سازی از دومین مرحله آزادسازی سهام عدالت در روز عیدغدیر خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته دومین مرحله از آزادسازی سهام‌عدالت در روز عید غدیر انجام خواهد شد و مشمولان این سهام علاوه بر ۳۰ درصدی که اکنون می‌توانند به فروش برسانند قادر به فروش ۳۰ درصد دیگر خواهند بود. احتمالا این خبر همان عیدی دولت به دارندگان سهام عدالت باشد.

بدین ترتیب افرادی که روش مستقیم را در آزادسازی سهام‌ عدالت انتخاب کرده‌اند، پس از عید غدیر می‌توانند علاوه بر ۳۰ درصد قبلی، ۳۰ درصد دیگر و در مجموع ۶۰ درصد از سهام خود را به فروش برسانند.

این در حالی است که هنوز مشکلات سهامداران در خصوص فروش ۳۰ درصد از سهام رفع نشده است و آزادسازی ۶۰ درصد سهام ‌عدالت موانع و مشکلات بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

بخش قابل توجهی از مشکلات مردم در فروش سهام عدالت را در گزارش فروش ۳۰ درصد دوم سهام عدالت بخوانید.

اما ارزش سهام عدالت چقدر شده است؟ با توجه به آخرین عملکرد بازار سهام در این هفته، ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۹٫۵ میلیون تومان رسیده که ۶۰ درصد آن معادل ۱۱٫۷ میلیون تومان می‌شود. کسانی هم که ارزش سبد سهام عدالت آنها بیش از یک میلیون تومان بود احتمالا پس از آزادسازی مرحله دوم سهام عدالت با فروش ۶۰ درصد سهام آنها می‌توانند منتظر واریز حداقل ۲۴ میلیون تومان باشند. اما آیا این بار هم بانک‌ها و کارگزاری‌ها عملکردی خواهند داشت که گلایه‌های متعدد مردم را به همراه داشته باشد؟

 

دیدگاه تان را بنویسید