جی پلاس

الماس سیاه در ترکیب آبی ها/ استقلال بدون شیخ نمی تواند پیروز شود!

استقلال فقط در 22 درصد از بازی های خود بدون دیاباته طعم پیروزی را چشیده که این عدد نشانگر اهمیت این مهاجم گلزن و همینطور وابستگی بیش از حد آبی ها به او است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ شیخ دیاباته همان بازیکنی است که استقلالی ها بعد از رفتن تیام به دنبالش بودند. ببر سیاه یا جواهر سیاه آبی ها از ابتدای فصل جاری تاکنون توانسته در مقاطع مختلف به کمک تیمش بیاید و بود و نبود او در بازی های استقلال برای آبی پوشان خیلی فرق دارد. تا وقتی دیاباته بازی می کند، آبی ها خیلی رو به جلوتر و گلزن تر هستند و در نبود او، گویا سلاح گلزنی استقلال هم خاموش است.

دیاباته که در بازی اخیر تیمش به صدرجدول گلزنان هم صعود کرده، بازیکن ارزشمندی برای استقلال به شمار می رود و از جمله بازیکنان حرفه ای شاغل در فوتبال ایران است که علی رغم توانایی های بالایی خود هیچ گاه خارج از حیطه فوتبال عمل نکرده و بسیار مقید به قوانین است.

شماره هفت استقلال تنها بازیکنی است که بعد از خداحافظی مجیدی از دنیای فوتبال به خوبی از این یپراهن صیانت می کند. به همین علت است که فرهاد مجیدی در پسا کرونا اصرار زیادی بر پرداخت مطالبات این بازیکن و بازگرداندنش به ایران داشت و این روزها رابطه بسیار گرم و صمیمی با مهاجم بلندقامت تیمش دارد.

دیاباته در این فصل بارها عصای دست مربیان استقلال شده است. هم استراماچونی و هم مجیدی بخش زیادی از نتایج به دست آمده تیمشان را مدیون دیاباته هستند و نمی توان از نقش این بازیکن گلزن در پیروزی های استقلال چشم پوشی کرد.

دیاباته

*بود و نبود دیاباته چه فرقی برای استقلال دارد؟

اگرچه در دنیای امروز، وابستگی بیش از حد یک تیم به یک بازیکن مورد قبول و منطقی نیست، اما استقلال در این فصل بارها از بودن دیاباته در زمین بهره برده و توانسته امتیازات زیادی را کسب کند.

استقلال 13 پیروزی خود در فصل جاری را در شرایطی به دست آورده که دیاباته در 11 بازی به میدان رفته است.

در عوض آبی ها در نیمی از 14 بازی باقی مانده که با تساوی و یا شکست همراه بوده، دیاباته را نداشتند و در مابقی ناکامی های خود هم دیاباته را به صورت یار تعویضی به کار بردند که به علت ناآمادگی دیاباته بوده است.

طبق نتایج و مدت زمان حضور دیاباته در زمین، درصد پیروزی استقلال با دیاباته حدود 85 درصد است و در سوی مقابل موفقیت استقلال بدون دیاباته به 22 درصد کاهش می باید که عدد بسیار کوچکی است و نشان از وابستگی تیم استراماچونی و مجیدی به این بازیکن دارد.

نکته جالب این است دو پیروزی استقلال بدون دیاباته هم در زمان مربیگری استراماچونی رقم خورده است.

استقلال و الریان/ دیاباته

*دیاباته مدعی اول آقای گلی لیگ برتر

شیخ استقلال در شرایط 12 بار گلزنی کرده که فقط 18 بار در فصل جاری به میدان رفته و همانطور که گفته شد در برخی از بازی ها در دقایق اولیه مصدوم شده و یا به علت ناآمادگی، در دقایق پایانی به میدان رفته است.

روی هم رفته دیاباته در هر 104 دقیقه یک بار موفق به گلزنی شده که این عدد در مقایسه با گلزنی شهریار مغانلو در هر 170 دقیقه یک بار بسیار ارزشمند است.

این روند می تواند برای دیاباته بهتر هم شود به شرطی که او در سه دیدار باقی مانده از فصل جاری گلزنی کند و مصدومیت بد موقع گریبانگیرش نشود.

هر چند در حال حاضر دیاباته از مصدومیت جزئی رنج می برد و چه بسا بازی با شهرخودرو را از دست دهد که در این صورت این اتفاق خبر بدی برای استقلال و هوادارانش به شمار می رود که دنبال سهمیه آسیا و قهرمانی در جام حذفی هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید