روش هایی برای افزایش سرعت اینترنت مودم

نکاتی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان سرعت اینترنت وای فای را تا سه برابر افزایش داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بدون شک شما هم با ما موافق هستید که بیشتر شرکت‌های تامین کننده اینترنت فقط ادعا می‌کنند که بهترین سرعت اینترنت را فراهم می‌کنند و از رقبایشان سرتر هستند، اما وقتی نوبت به عمل می‌رسد، حتما شما هم متوجه شده اید که اغلب آن‌ها کند هستند یا گاه و بیگاه دچار قطعی اینترنت می‌شوید. به نظر شما چرا این اتفاق می‌افتد؟

وقتی شما در حال دانلود فایلی باشید (این فایل هر چیزی می‌تواند باشد مثل فیلم، موسیقی یا اسناد آفیس) یا به صورت آنلاین فیلم تماشا می‌کنید، واقعا کندی سرعت اینترنت و قطع شدن آن می‌تواند اعصاب خردکن و کلافه کننده باشد. دسترسی و تماس با تامین کننده اینترنت هم می‌تواند خیلی سخت باشد؛ حتی گاهی باید مدت‌ها پشت تلفن در حال انتظار باشید تا نوبت به شکایت شما برسد. اما خوشبختانه راهکار‌ها و ترفند‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید خودتان برای افزایش سرعت اینترنت مودم امتحان کنید.

 

محل قرار گرفتن مودم

امواج وای فای در واقع درست مثل امواج رادیویی هستند، اما طول موج کوتاه تری دارند. به این معنی که هر چه دورتر از روتر یا مودم نشسته باشید، اینترنت شما کندتر می‌شود. متوسط بُرد روتر فقط به حدود ۴۵ متر می‌رسد! علاوه بر این، دیوار‌ها هم می‌توانند سیگنال را کند کنند. به عبارت دیگر، سرعت وای فای شما تحت تاثیر مکانی قرار می‌گیرد که روتر را در آنجا قرار می‌دهید. به همین دلیل است که قرار دادن روتر در مرکز خانه و ترجیحا نه در کمد یا کشو از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

کف زمین

نکته مهم دیگر این است که شما نباید روتر یا مودم خود را روی زمین قرار دهید. سیگنال هنگام انتشار با برخورد به مواد خاصی که کف اتاق از آن ساخته شده است دچار مشکل می‌شود. هم چنین، بیشتر مودم‌ها به روشی ساخته شده اند که سیگنال خود را کمی به سمت پایین ارسال می‌کنند. بنابراین، بهترین کار این است که مودم روتر را روی چیزی قرار دهید.

 

مودم

 

لوازم الکترونیک

توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که باید مودم روتر را از دستگاه‌های الکترونیک دور نگه دارید. لوازم الکترونیک می‌توانند سیگنال روتر را دچار اختلال کنند و سیگنال را تحت تاثیر منفی خود قرار دهند.

 

آنتن

نکته چهارم این است که دو آنتن مودم روتر را تنظیم کنید. حتما اطمینان حاصل کنید که یکی از آنتن‌ها افقی و دیگری عمودی قرار گرفته باشد. در این صورت است که شما بهترین شانس را خواهید داشت که در تمام دستگاه‌های متصل به اینترنت سرعت بالایی را تجربه کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید