هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به طولانی بودن پاندمی کرونا

در بیانیه جدید سازمان جهانی بهداشت نسبت به طولانی مدت بودن همه گیری کرونا هشدار داده شده است.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، سازمان جهانی بهداشت پس از نشست کمیته اضطراری به منظور ارزیابی بحران همه گیری کروناویروس جدید که حدود شش ماه از زمان اعلام وضعیت اضطراری آن می‌گذرد هشدار داد: همه‌گیری این ویروس طولانی مدت خواهد بود.

کارشناسان کمیته اضطراری تاکید کردند: اتخاذ رویکردی "دقیق" برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ ضرورت دارد تا بتوان "فرسایش پاسخگویی" به این بیماری را که فشارهای اقتصادی و اجتماعی پیوسته ای را به کشورها وارد می‌کند به حداقل رساند.

این کمیته دقیقا شش ماه پس از آن که اعلام کرد، ویروس کرونا در بالاترین سطح هشدار و یک فوریت بهداشت عمومی بین‌المللی است، در ژنو تشکیل جلسه داد. 

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: ارزیابی های انجام گرفته در نشست کمیته اضطراری نشان می دهد که خطر بیماری کووید-۱۹ همچنان بالاست.

همچنین در این کمیته نسبت به تداوم شیوع این بیماری در طولانی مدت هشدار داده شده و بر اهمیت واکنش پایدار جهانی، منطقه‌ای، ملی و محلی در برابر آن تاکید شده است.

کروناویروس جدید تاکنون به فوت بیش از ۶۸۸ هزار نفر و ابتلای بیش از ۱۸ میلیون نفر در جهان منجر شده است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که گسترش جهانی بیماری کووید-۱۹ با سرعت رو به افزایش است و تعداد مبتلایان در شش هفته گذشته دو برابر شده است.

دیدگاه تان را بنویسید