بیشترین حجم معاملات سهام مربوط به کدام نمادها است؟/ 11 مرداد 99

امروز ( 11 مرداد) بازار بورس با رشد معاملات هفته کاری خود را آغاز کرد .

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، امروز شنبه (۱۱ مرداد) بازار سرمایه در اولین روز معاملات هفته کار خود را با رشد آغاز کرد.بازار متعادل آغاز به کار کرده است و فشار فروش نسبی در نماد‌های بزرگ در ابتدای معاملات محسوس است.

نماد‌های فولاد، فملی و پارسان بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شبندر، شپنا و وبصادر بیشترین اثرمنفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

بانکی‌ها امروز با معاملاتی نوسانی شروع به داد و ستد کردند. وسینا و وپاسار با افزایش قیمت داد و ستد می‌شوند. وبصادر از نماد‌های پر عرضه‌ی گروه است. وپارس، وتجارت و ونوین از جمله نماد‌های متعادل اند.

در گروه فلزات اساسی هم افزایش تقاضا را در اکثر نماد‌ها شاهد هستیم. فزرین، کاوه، فاسمین، فسپا،میدکو،کیمیا، فایر، فپنتا، فنوال و فلوله با افزایش قیمت همراه اند. فملی و فولاد متعادل اند.

نفتی‌ها در اکثر نماد‌های خود تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می‌کنند. شسپا و شرانل مورد توجه گروه اند. شبهرن و شاوان با افت قیمت همراه اند. شپنا، شبندر، شبریز، ونفت و شراز متعادل معامله می‌شوند.

رایانه ای‌ها امروز پر تقاضا داد و ستد می‌شوند. مرقام، سپ، تاپکیش، مفاخر، مداران، افرا و رکیش با افزایش قیمت همراه اند. آپ، رتاپ و رانفور مثبت و متعادل اند.

در ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۶ هزار و ۷۹۰ واحدی (۱.۴ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۹۳۱ هزار واحد قرار گرفت.

همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۱.۱ درصدی مواجه شد. آخرین قیمت ۳۲۹ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۵۴ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های وغدیر،فولاد و فملی در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

 ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۱۰:۰۵ جمع صف‌های خرید به حدود هشت هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف‌های فروش ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به هفت هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین سفارش در صفوف خرید ونیکی، وبانک و پترول به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری ملی ایران ۷۹۷ میلیارد تومان تقاضای خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش وسدید، سخزر و کماسه در نوبت انتظار است؛ گفتنی است حجم صف شرکت تازه عرضه اولیه شده تولید نیروی برق آبادان (آبادا) به نزدیک چهار درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع سه هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان (۴۱ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۴۵۰ میلیارد تومان (۶۸ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۲۹ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۶ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

 گروه‌های سرمایه‌گذاری‌ها و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بیشترین سفارشات خرید را به ترتیب با برآیند هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان و هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان در سیستم ثبت کرده‌اند و از سویی دیگر هیچ گروهی زیر فشار فروش نیست.

دیدگاه تان را بنویسید