جی پلاس/چند روزی همقدم با شهید جواد اسدالله زاده-۲

شاگردی که همسر استادش شد!

هر دو از اهالی مشهد بودند، شهید اسدالله زاده و همسرش را می گویم و هر دو درد دین داشتند و همین موضوع، زمینه شناخت بیشترشان از همدیگر را فراهم کرد تا... .

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس - منصوره جاسبی: بانو اختیاری(۱) که از بچه محل های امام رضا علیه السلام است مدتی را برای ادامه تحصیل در دانشگاه الزهرا(س) مهمان پایتخت نشینان بود که با اتمام این مرحله از زندگی اش  راهی شهر و دیار خود شد.

 

بانو برای بالا بردن سطح معلومات و اطلاعاتش در کلاس های فوق برنامه اقتصاد اسلامی دانشگاه فردوسی که شهید اسدالله زاده(۲) مدرس آن بود، شرکت می کرد، که طرز تفکر و نزدیکی عقایدش به شهید، باعث شد تا او از بانو خواستگاری کند.

 

خواستگاری، آشنایی خانواده ها و... پیوندی جدید را رقم زد و بانو و آقا جواد با خطبه عقدی که شهید هاشمی نژاد میانشان جاری کرد، با هم پیمان بستند که در زندگیشان رضای خدا را ملاک عملشان قرار دهند.

 

چندی که از این عقد خجسته گذشت بانو و آقا جواد برای شروع زندگی مشترک به تهران آمدند. 

 

آقا جواد از صبح علی الطلوع از خانه خارج می شد و تا پاسی از شب به خانه می آمد و از هیچ کدام از فعالیتهایش با همسر سخن نمی گفت و اسرار را در سینه خود محفوظ نگه می داشت.

 

او که معتقد به همپایی زن و مرد در همه امور بود و می گفت زنان هم باید به لحاظ دانایی در همه امور اسلامی خود را ارتقا دهند و دوست نداشت که همسرش همه وقت خود را به کارهای خانه بگذراند، نوارها و کتاب های مختلفی برای استفاده بانو به خانه می آورد و می گفت وقتی مشغول به انجام کاری هستی این نوارها را هم گوش کن.

 

۱. بانو صدیقه اختیاری، همسر شهید جواد اسدالله زاده از شهدای هفتم تیر.

۲. شهید جواد اسدالله زاده ( متولد سوم فروردین ۱۳۲۹) از شهدای هفتم تیرماه که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا لحظه شهادت منشا خدمات بسیاری بود. 

دیدگاه تان را بنویسید