پرسودترین نمادهای بورسی در بازار امروز / 7 مرداد 99

امروز (7 مرداد) سهامداران شرکت‌های باما، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و ماشین‌سازی اراک در بورس و معامله‌گران شرکت‌های سرمایه‌گذاری آوا نوین، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان و کشت و صنعت دشت خرمدره در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد 8هزار و 416واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و 942هزار و 352واحد به کار خود پایان داد و بیش از 12میلیارد و 613میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 21هزار و 40میلیارد تومان در بیش از 2 میلیون و 488هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های باما، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و ماشین‌سازی اراک امروز بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، تامین ماسه ریخته‌گری و پارس دارو بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 958میلیون ورقه به‌ارزش 10هزار و 54میلیارد تومان در 758هزار و 975نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 83واحد رشد کرد و در ارتفاع 19هزار و 982واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری آوا نوین، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان و کشت و صنعت دشت خرمدره بیشترین رشد را داشتند و انواع اوراق تسهیلات مسکن به همراه شرکت‌های بیمه میهن، بیمه نوین و پتروشیمی مارون بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید