حضور پاراتکواندو در پاراآسیایی جوانان 2021 برای اولین بار

مسعود لشگری ،‌ رئیس انجمن پاراتکواندو از حضور این رشته در بازی های پاراآسیایی جوانان در بحرین خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ مسعود لشگری اظهار کرد: بازی های پاراآسیایی جوانان آذر ماه ۲۰۲۱ در بحرین برگزار خواهد شد که رشته پاراتکواندو نیز برای اولین بار به عنوان یکی از رشته های معلولان در بازی های پاراآسیایی جوانان شرکت خواهد کرد.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم تیم خوبی را عازم بازی پاراآسیایی کنیم فراخوانی را برای شناسایی ورزشکاران پاراتکواندو به استان ها دادیم تا بتوانیم بعد از اینکه شرایط از نظر این بیماری به حالت عادی برگردد و ستاد ملی کرونای وزارت ورزش مجوز برگزاری اردوها را صادر کرد با برگزاری انتخابی تیم ملی جوانان مستعد را شناسایی و تیم ملی خوبی را برای شرکت در بازی های پاراآسیایی جوانان آماده کنیم.

لشگری اضافه کرد: اینکه با چه تعداد و در چه اوزان و کلاس هایی می توانیم در بازی های پاراآسیایی جوانان حضور پیدا کنیم بستگی به تصمیم کمیته ملی پارالمپیک دارد که البته بعد از شناسایی بازیکنان در این زمینه جلسه ای را با کمیته ملی پارالمپیک خواهیم داشت و نفرات اعزامی مشخص خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای را برای تیم پاراتکواندو دارید افزود: فعلا که در حال حاضر کلیه اردوها تعطیل است و تا پایان ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی مسابقات را لغو کرده است. ما منتظر برنامه فدراسیون جهانی در سال ۲۰۲۱ هستیم تا ببینیم چه برنامه ای را برای پاراتکواندو در نظر گرفته است تا بعد از اینکه مجوز برگزاری اردوها صادر شد برنامه های خود را اجرا کنیم.

وی در پایان درباره وضعیت ورزشکاران پاراتکواندوی پارالمپیکی گفت: این رشته چون یکی از رشته های پر برخورد است امکان برگزاری رشته های غیر متمرکز وجود ندارد و ورزشکاران به صورت انفرادی و زیر نظر مربیان خود تمرینات خود را پیگیری می کنند. البته اینکه بازی های پارالمپیک برگزار شود یا خیر هنوز مشخص نیست و ما سعی می کنیم تمرینات ورزشکاران پارالمپیکی را به صورت مجازی و تحت نظارت مربیان تحت نظر داشته باشیم تا زمانی که شرایط برگزاری اردوهای متمرکز فراهم شود و بتوانیم آنها را اردو دعوت کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید