انصراف میراسماعیلی از انتخابات ریاست کمیسیون ورزشکاران

آرش میراسماعیلی انصراف خود را از ریاست کمیسیون ورزشکاران اعلام و تاکید کرد آیین‌نامه به تایید کمیته بین‌المللی المپیک نرسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ انتخابات رئیس و نایب‌رئیس کمیسیون ورزشکاران ساعت 10 امروز شروع شد که کیکاووس سعیدی، طاهره طاهریان دبیرکل و نایب‌رئیس کمیته و همینطور پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در این نشست حضور داشتند.

کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی در این نشست گفت: کمیسیون ورزشکاران انعکاس دهنده صدای ورزشکاران است و نقش مشورتی برای کمیته ملی المپیک دارد. آنها نقش مشارکتی دارند و به رئیس کمیته ملی المپیک هم مشاوره می‌دهند.

وی افزود: از تلاش‌های آرش میراسماعیلی به عنوان رئیس و حسنی‌پور به عنوان نایب‌رئیس تشکر می‌کنم. امروز انتخابات برگزار می‌شود که که تا آبان ماه سال آینده فعالیت خواهند داشت. ما هیچ گزینه‌ای برای انتخابات نداشتیم تا ابهامی نباشد.

طاهره طاهریان نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک هم در این نشست اظهار داشت: گاهی اوقات در جلسات کمیسیون ورزشکاران شرکت می‌کردم. از فعالیت میراسماعیلی در دوران خدمتش تشکر می‌کنم. حسنی‌پور هم بسیار فعال بود و خیلی وقت گذاشت. یوسف کرمی هم به عنوان دبیر واقعا وقت گذاشت. 

* میراسماعیلی: آیین‌نامه به تایید IOC نرسیده

آرش میراسماعیلی در جلسه انتخابات صحبت‌هایی را مطرح کرد و گفت: باعث افتخار بود در این مدت در خدمت بزرگواران بودیم. تلاش همه این است که کمیسیون فعال داشته باشیم. در این 2 ساله خیلی از کارها انجام شد اما متاسفانه بعضی اختلافات که طبیعی است، باعث شد جریاناتی شکل بگیرد. همه ما روزی برای کشور افتخارآفرینی کردیم. 

وی افزود: من امروز انصرافم را اعلام کردم و به هر عزیزی انتخاب شود کمک می‌کنم. ابهامی وجود دارد؛ باید ما به صورت قانونی عمل کنیم. به آقای قلی‌پور صحبت کردم و از او خواستم امروز نیاید. شائبه‌ای وجود دارد؛ 25 خرداد آیین‌نامه به تصویب هیات اجرایی رسیده اما به تایید IOC نرسیده است. بزرگوارانی که هستند از قهرمانان ما محسوب می‌شوند اما باید آیین‌نامه به تایید IOC می رسید که اینطور نبوده است. باید در این خصوص رفع ابهام شود.

* ساعی: ورزشکاران را رو به روی هم قرار ندهید

هادی ساعی عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هم از سعیدی سوال پرسید آیا آیین‌نامه مورد تایید قرار گرفته یا خیر.

وی اظهار داشت: خودمان این آیین‌نامه را نوشته‌ایم و انتظارمان این است به آن پایبند باشیم. اگر این اساسنامه مورد تایید نباشد، غیرقانونی است 2 قهرمان (سلیمی و عباسعلی) حضور داشته باشند. این بی‌تدبیری کمیته ملی المپیک است. چرا باید این بی‌تدبیری باشد؟ این موضوع روی روابط ورزشکاران تاثیر بدی می‌گذارد. من نه با سلیمی و نه عباسعلی مشکل دارم.

ساعی خاطرنشان کرد: ما همه با هم دوست هستیم. با این بی تدبیری قهرمانان را رو به روی هم قرار ندهید. همان طور که قانون را در خصوص قفلی پور اجرا کردید و گفتید نیاید نباید این 2 ورزشکار را دعوت می‌کردید. خواهش من این است این جلسه را با آرامش و قانونی برگزار کنیم. من ملزم به اجرای قانون هستم. 

 

دیدگاه تان را بنویسید