۲۱ داروی موثر دیگر در مقابله با ویروس کرونا کشف شد

دانشمندان اعلام کردند ۲۱ داروی موجود در بازار، عملکرد ویروس کرونا در بدن انسان را مختل می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیمی از دانشمندان جهان در مطالعه‌ای دریافتند ۲۱ داروی موجود در بازار باعث اختلال در عملکرد ویروس کرونا در بدن انسان می‌شود.

از این میان، چهار دارو در صورت مصرف با رمدسیویر، دارویی که امروزه به صورت گسترده در مقابله با کووید ۱۹ تجویز می‌شود، می‌توانند کارآیی این دارو را افزایش دهند.

یکی از دانشمندان این تحقیق اعلام کرد: ثابت شده است که رمدسیویر می‌تواند زمان بازیابی جسمی بیماران بستری در بیمارستان را کاهش دهد، اما متاسفانه این دارو روی تمامی بیماران به صورت یکسان اثر نمی‌کند. اگر نرخ شیوع ویروس کرونا با همین روند در آمریکا و سطح جهان افزایش پیدا کند، ما باید به صورت اورژانسی به یک داروی موثر، سهل‌الوصول و مقرون به صرفه دست یابیم که بتواند تکمیل کننده داروی رمدسیویر باشد.

او افزود: همچنین یافتن دارویی برای پیشگیری از تشدید حال بیماران سرپایی که به تازگی علائم کووید ۱۹ را مشاهده می‌کنند، ضرورت دارد.

در این مطالعه محققان به صورت گسترده اقدام به آزمایش دارو‌های موجود در بازار کردند که بر همین اساس، تاثیرات دارو‌های مختلف بر روی ریه افراد مبتلا به ویروس کرونا مورد سنجش قرار گرفت. همچنین مصرف این دارو‌ها به صورت همزمان با رمدسیویر مورد مطالعه قرار گرفت و رابطه میان دوز دارو و فعالیت‌های ضدویروسی بدن نیز بررسی شد. 

نتایج این تحقیقات نشان داد ۲۱ دارو در جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا موثر عمل می‌کند. دانشمندان اعلام کردند تحقیقات خود را از این تعداد بر روی ۱۳ دارو به منظور یافتن میزان دوز مناسب مصرفی و اثرگذاری بهتر گسترش خواهند داد.

با این حال، دانشمندان بیشترین زمان خود را برای کشف واکسن ویروس کرونا اختصاص داده‌اند. تاکنون ۲۳ واکسن در جهان به مرحله آزمایش انسانی رسیده است. انتظار می‌رود نسخه اولیه واکسن کرونا اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود. تاکنون ۱۶ میلیون و ۲۶۰ هزار تن در جهان به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. از این میان، ۶۴۸ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. سازمان جهانی بهداشت از مردم خواسته است تا زمان کشف واکسن این بیماری، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند.

دیدگاه تان را بنویسید