داروهای ایرانی کرونا کی به بازار می رسند؟

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، داروهای ایرانی کرونا فقط مصرف بیمارستانی دارند و تا اواخر هفته وارد بازار می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص قیمت گذاری دارو‌های کرونا اظهار کرد: بخشی از این دارو‌ها که وارداتی بوده، قیمت گذاری و بخش دیگر که در داخل ایران تولید شده، در حال قیمت‌گذاری است.

او افزود: قیمت دارو‌های داخلی بسیار نازل‌تر از انواع وارداتی آن است. به طور مثال قیمت داروی وارداتی رمدسیویر با قیمت‌های هنگفتی بطوریکه هر یک عدد آن یک میلیون و سیصد هزار تومان یافت می‌شد، ولی قیمت ایرانی آن کمتر از یک‌چهارم قیمت وارداتی است.

او تاکید کرد: داروهای مخصوص کرونا،دارو‌هایی هستند که مصرف داروخانه‌ای ندارند و تنها در بیمارستان مصرف می‌شوند که از اواخر این هفته نمونه‌های تولید داخل با قیمت حدود ۴۰۰ هزار تومان وارد بازار می‌شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت:ایران جزو چند کشورى است که در زمینه کرونا مشغول به فعالیت است. درخصوص زمان پخش واکسن کرونا به زودتر از یک سال فکر نکنید و علت آن است که رفتار ویروس کرونا بسیار متنوع و متغیر است. ما امیدوار هستیم جزو اولین کشور‌های ارائه دهنده واکسن و درمان ویروس کرونا باشیم. هنوز هیچ کشوری به میزانی از دستیابی به واکسن ویروس کرونا نرسیده که ما حتی قصد پیش خرید آن‌را داشته باشیم.

اوبا اشاره به ادعای سازمان جهانی بهداشت درخصوص دستیابی به واکسن کرونا تا فصل پاییز و زمستان بیان کرد: این امر را مخصوصا در پاییز بعید می‌دانم و اگر در زمستان هم خبری شود، به سختی صورت خواهد پذیرفت.

دیدگاه تان را بنویسید