تولید ماده ضدعفونی کننده ایرانی با ماندگاری بسیار بالا

شرکت فعال ایرانی در زمینه نانو، ضدعفونی کننده هایی با استفاده از نانوذرات نقره تولید کرده است که ماندگاری بالاتری روی سطوح دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بهاره کاویانی مدیرعامل این شرکت افزود: این شرکت یکی از ارائه دهندگان دستگاه نانوکلوئیدساز است که با توجه به نیاز بازار به مواد ضدعفونی‌کننده، از پتانسیل نانوکلوئیدساز خود برای تولید ضدعفونی‌کننده، استفاده کرده است.

وی بیان کرد: ما یکی از اولین تولیدکنندگان دستگاه نانوکلوئیدساز هستیم که با شیوع ویروس کرونا و نیاز موجود در بازار کشور، از این فناوری که در شرکت ما وجود داشت برای تولید ماده اولیه ضدعفونی‌کننده استفاده کردیم. در این ضدعفونی‌کننده‌ها از نانوذرات نقره استفاده می‌شود که توسط دستگاه نانوکلوئیدساز تولید شده است.

کاویانی اظهار داشت: این ضدعفونی‌کننده حاوی نانوذرات نقره برای استفاده در فضاهای عمومی نظیر مترو، فروشگاه و هواپیما به دلیل ماندگاری بالای آن مناسب است. این ضدعفونی‌کننده‌ها مزیت‌هایی نسبت به نمونه‌های الکلی دارند. برخلاف الکل که فرار بوده و ماندگاری کمی دارد، این ضدعفونی‌کننده زمان بیشتری را روی سطح می‌مانند از این رو اثربخشی آن طولانی‌تر است. از سوی دیگر به دلیل فقدان الکل، حساسیت کمتری برای سیستم تنفسی و سلامت داشته و برای گروه‌های حساس مناسب‌تر است.

کاویانی گفت: این شرکت با توجه به آماده‌سازی زیرساخت‌های مربوطه قادر به تولید روزانه یک تا دو تُن ضدعفونی‌کننده است. اکنون آماده تولید هستیم که با دریافت مجوزهای لازم از سازمان‌های ذی‌ربط کار تولید آغاز خواهد شد، گواهی نانومقیاس این فناوری از ستاد نانو دریافت شده است.

وی از افزایش ظرفیت نانوذرات نقره در این شرکت خبر داد که بخشی از این نانوذرات در خط تولید مواد ضدعفونی‌کننده استفاده خواهد شد.

به گفته کاویانی: این شرکت ساخت دستگاه‌های تولید نانوپودر و تولید نانوکلوئیدهای فلزی با استفاده از روش انفجار الکتریکی سیم را نیز انجام داده، همچنین این شرکت فناوری نانوکویتاسیون را با ساخت دستگاه‌هایی در تولید نانوامولسیون‌ها و هموژانیزاسیون برای اولین بار در کشور بومی کرده است. برتری های موجود در این روش مورد توجه صنایع مختلف از جمله تصفیه آب و پساب، صنایع غذایی و پاستوریزاسیون غیرگرمایی، صنایع دارویی و تولید انواع نانو داروها، صنایع رنگ و پلیمر و صنعت نفت و پتروشیمی قرار گرفته است.

دیدگاه تان را بنویسید