نکاتی برای نگهداری از خودرو در روزهای گرم تابستانی

آگاهی های مختصری از نحوه عملکرد قطعات خودرو در فصول گرم می تواند اثر زیادی در نگهداری شما از خودرویتان داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این روز‌ها هوا به اندازه‌ای گرم شده که شرایط را برای دارندگان خودرو نیز سخت‌تر کرده این در حالیست که گرم شدن زیاد قطعات ماشین می‌تواند موجب خسارت و یا از بین رفتن آن شود.

بهتر است علاج واقعه را قبل از وقوع آن دانست و تدابیری برای نگهداری خودروی خود اندیشید. در این بخش از دانستنی‌های خودرو سعی داریم به مواردی بپردازیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید شرایطی عادی برای استفاده از خودرو فراهم کنید.

 

سیستم کولر خودرو را بازدید کنید

سیستم کولر خودرو را بازدید و سرویس‌های مربوط به آن مانند شارژ گاز، تعویض تسمه کولر و تعویض فیلتر خشک کن هوای کولر را انجام دهید.


در هوای گرم مخزن شیشه شور را پر کنید

در فصل گرما و سرما منبع شیشه شور را از مایع پر کنید و هرگز از محلول‌های ضدیخ، در داخل مخزن شیشه شور نریزید. به علت نزدیکی مخزن شیشه شور به موتور و گرمای زیاد، خالی بودن منبع در فصل گرما سبب خشکی، شکنندگی و خرابی زودرس پلاستیک می‌شود.

 

ترموستات موتور را در فصل تابستان باز نکنید

وجود ترموستات روی موتور در فصل تابستان الزامی است، زیرا موجب می‌شود که موتور پس از روشن شدن و دراوایل صبح سریع به دمای نرمال برسد پس هرگز ترموستات موتور را در فصل تابستان باز نکنید.

 

تعویض روغن موتور خودرو در هوای گرم

اگر روغن موتور، جعبه دنده و دیفرانسیل خودروی شما از نوع زمستانه است؛ در ابتدای فصل تابستان آن را با روغن‌های مناسب فصل یا چهارفصل تعویض کنید.

 

بررسی سیستم خنک کننده قبل از ریختن ضد یخ

از سلامت و کارآیی قسمت‌های مختلف سیستم خنک کاری مانند ترموستات، پمپ آب، شیلنگ‌ها و درب رادیاتور قبل از اضافه کردن ضد یخ اطمینان یابید.

 

بررسی تسمه پروانه خودرو در هوای گرم

هر ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر تسمه پروانه را بررسی کنید تا از سالم بودن آن اطمینان یابید و لمی آن در حد و اندازه‌های توصیه شده باشد.

 

برای نگهداری از خودرو از ضد یخ مناسب استفاده کنید

بعد از در نظرگرفتن شرایط آب و هوایی و حجم خنک کننده ضد یخ مناسب انتخاب کنید و داخل رادیاتور بریزید.

 

برای نگهداری از خودرو سطح سیال خنک کننده بازدید شود

آب مصرفی در خودرو باید دارای سختی کمی باشد تا رسوب نگیرد. سطح سیار خنک کننده باید هر هزار کیلومتر یا هفته‌ای یک بار بازدید شود. در شرایط عادی باید سالانه یا پس از طی مسافت ۳۰ هزار کیلومترتعویض سیال خنک کننده انجام شود، اما در شرایط سخت رانندگی و بسته به شرایط زمان‌های تعویض سیال تفاوت دارد.

 

باد تایر‌ها را کنترل کنید

با افزایش دمای هوا در فصل تابستان فشار باد تایر‌ها افزایش می‌یابد بنابراین در فواصل زمانی کوتاه تری باد تایر‌ها را کنترل کنید.

 

فرمان خودرو را ۱۸۰ درجه بچرخانید

قبل از ترک ماشین فرمان خودرو را ۱۸۰ درجه بچرخانید تا قسمتی که شما آن را لمس می‌کنید در سایه قرار گیرد.

 

اتومبیل را در زیر نور مستقیم آفتاب پارک نکنید

برای به حداقل رساندن تبخیر بنزین از باک اتومبیل از پارک کردن اتومبیل در زیر نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.

 

برای نگهداری از خودرو شمع‌ها را تعویض کنید

شمع‌ها را نیز هر ۲۵۰۰۰ کیلومتر بازدید و تمیز کرده و یا تعویض کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید