ترفندهایی برای افزایش عمر باتری خودرو

بهترین راهکار برای افزایش عمر باتری خودرو مراقبت مستمر از آن است

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در بیشتر مدل ها، باتری خودرو بیشتر از ۳ سال عمر نمی‌کنند، ماندگارترین باتری خودرو می‌تواند تا ۵ سال کار کند، در حالی که برخی از استادان می‌گویند که شما می‌توانید باتری را تا ۱۰ سال استفاده کنید.

نکات زیر در دستیابی به این هدف کمک خواهد کرد.

۱. پاکیزگی کلید سلامتی باتری است
۲. بررسی ولتاژ باتری
۳. باتری مناسب برای خودرو
۴- بررسی الکترولیت در باتری خودرو
۵. کنترل سطح شارژ در باتری را فراموش نکنید

 

۱. پاکیزگی کلید سلامتی باتری است

تمیز کردن باتری خودرو

اول از همه، شما همیشه باید باتری و همچنین اتصالات آن را تمیز نگه دارید. تماس‌های روغنی، گرد و غبار را جمع می‌کند و این به نوبه خود منجر به نشت شارژ در باتری می‌شود. برای بدتر شدن اوضاع، اکسیداسیون و روغن کاری باتری را به طور کامل از باتری یا پشتیبان شارژ نمی‌کند. بخشی از انرژی با ارزش حتی در مرحله بارگیری نیز از دست می‌رود.

 

۲. بررسی ولتاژ باتری

ولتاژ باتری خودرو

شما باید به طور مرتب ولتاژ را بررسی کنید. این کار به هیچ وجه با کمک دستگاه‌های موجود در پنل انجام نمی‌شود بلکه با استفاده از ولت متر است. این روش ساده است و هر راننده خود می‌تواند یاد بگیرد که چنین آزمایشی را انجام دهد. در بیشتر موارد، ولتاژ نباید زیر بار ۱۳.۵ ولت باشد و بدون بار در ۱۴.۲ ولت باشد.

 

۳. باتری مناسب برای خودرو

باتری خودرو

در هیچ صورت نیازی به مصرف انرژی بیشتر با باتری بر روی خودرو نیست، البته اگر می‌خواهید عمر باتری را به حداکثر برسانید. در هر صورت، شما قطعاً نباید باتری را بدون کمک متخصص عوض کنید. زیرا ممکن است نه تنها باتری را زودتر خراب کنید بلکه شبکه الکتریکی اتومبیل را نیز بسوزانید.

 

۴- بررسی الکترولیت در باتری خودرو

باتری خودرو

به دلایلی بسیاری از رانندگان فراموش می‌کنند که الکترولیت موجود در باتری‌ها باید حداقل یکبار در ۱۵ روز چک شود. در غیر این صورت، اگر احتمال روشن شدن خودرو ماهی یا دو ماهی یکبار با صفحات تقریباً خشک در باتری است چنین چیزی هرگز به نفع باتری نخواهد بود.

 

۵. کنترل سطح شارژ در باتری را فراموش نکنید

باتری خودرو

سرانجام، در هیچ حالتی نباید از چک کردن سطح شارژ در باتری غافل شوید. این کار باید هرماه انجام شود. اولاً، "انگشت خود را روی پالس نگه دارید" و دوم، برای مقایسه شاخص‌های خازنی و ولتاژ کنترل کنید. دومی نباید پایین‌تر از ۱۲.۵ ولت باشد. در غیر این صورت، این بدان معنی است که باتری حداقل نیمی از شارژ خود را از دست داده است. شارژ به موقع، مراقبت صحیح، حفظ نظافت و نظارت منظم، مدت زمان عمر باتری را حتی در مدل‌های باتری ارزان ۱.۵-۲ یا حتی ۲-۳ برابر تمدید می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید