اعطای اقامت نیوزیلند به نویسنده ایرانی پس از ۷ سال حضور در اردوگاه

بهروز بوچانی، روزنامه نگار و نویسنده کرد ایرانی که به صدای قربانیان زندان های پناهندگی استرالیا بدل شده است پس از هفت سال ویزای کشور نیوزیلند را دریافت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، «بوچانی» به سبب نگارش کتاب «هیچ دوستی به جز کوهستان» که روایتی از  سپری کردن شش سال شرایط سخت در زندان پناهندگان در جزیره مانوس گینه نو بود توانست به شهرت بین المللی دست یابد و حتی جایزه­‌ ادبی ویکتوریای استرالیا را به ارزش ۱۲۵ هزار دلار (استرالیا) کسب کند.

اوایل سال جاری میلاد نیز اعلام شد که قرار است یک فیلم سینمایی بر اساس کتاب «هیچ دوستی جز کوهستان» ساخته شود.

«بوچانی» که پس از هفت سال تحمل شرایط سخت سرانجام ویزای کشور نیوزیلند را دریافت کرده به نشریه گاردین گفته: «از این که نسبت به آینده اطمینان بیشتری دارم خوشحالم اما در عین حال نمی توانم به طور کامل خوشحال باشم چرا که بسیاری از افراد که با من در حبس بودند همچنان در تلاش برای آزادی هستند و در زندان های استرالیا روزگار می گذرانند. حتی اگر آن ها نیز آزاد شوند، سیاست استرالیا در قبال چنین افرادی همچنان وجود دارد».

او پس از پناهندگی به مدت شش سال در زندان برون مرزی کشور استرالیا واقع در جزیره مانوس در پاپوا گینه نو زندانی بود و به صدای اعتراض زندانیان این جزیره و مبارزی خستگی ناپذیر برای احقاق حقوق افراد زندانی شده توسط دولت استرالیا تبدیل شد.

بوچانی اکنون ویزای کاری یک ساله نیوزیلند را دریافت کرده و می تواند برای دریافت اقامت دائم این کشور نیز اقدام کند.

دیدگاه تان را بنویسید