کاهش شدید تقاضای صدور گذرنامه در ماه های اخیر

اداره مهاجرت و گذرنامه از کاهش چشمگیر تقاضا برای صدور گذرنامه در ماه های اخیر خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، معاون اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی تهران با اشاره به کاهش چشمگیر تقاضا برای صدور گذرنامه در ماه های اخیر، خبر داد. 

سرهنگ"علی مرادی" با اشاره به کاهش چشمگیر تقاضا برای صدور گذرنامه در طول چند ماه اخیر، اظهار داشت:علیرغم اینکه هرساله در آستانه ماه های محرم و صفر ، آمار تقاضای صدور گذرنامه در هر روز حدود 7 هزار نفر بود با شیوع گسترده ویروس کرونا و همه گیری این ویروس در سراسر جهان، این تقاضا در حال حاضر به 400 الی 500 نفر در روز رسیده است. 

وی افزود: فرایند صدور گذرنامه، از زمان تحویل مدارک به دفاتر پلیس +10 تا تحویل به متقاضیان ، 72 ساعت زمان بر است. 

این مقام انتظامی با بیان اینکه خوشبختانه مردم در خصوص اخذ گذرنامه به فاصله گذاری اجتماعی و توصیه های پلیس توجه داشته اند، گفت: در سنوات گذشته با نزدیک شدن به اربعین آمار تقاضا برای صدور گذرنامه افزایش پیدا می کرد و در روزهای پایانی با طیف وسیع تقاضا مواجه بودیم و این روند در افزایش فشار کاری به مراکز خدمات انتظامی و گذرنامه نیز موثر بود اما امسال حجم تقاضای مردم برای صدور گذرنامه به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافته است. 

این مقام مسؤول تصریح کرد: متقاضیان توجه کنند که مدت اعتبار گذرنامه کمتر از 6 ماه نباشد و کسانی که قصد اقدام برای اخذ یا تمدید گذرنامه دارند این روند را فراموش نکنند. 

سرهنگ مرادی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن روند صدور گذرنامه، امکان جعل و تقلب در این فرایند به حداقل رسیده است، اشاره کرد : لازم است هموطنان از قرار دادن گذرنامه در هم جواری دستگاه های دیجیتالی خودداری کنند چراکه در گذرنامه "شناسه ای" به شکل تراشه وجود دارد که ممکن است هم جواری با دستگاه های دیجیتالی این شناسه را مخدوش کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید