سه فاکتور مهم برای کسب کرسی در IOC از زبان صالحی امیری

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان سه فاکتور مهم برای کسب کرسی در IOC را داشتن کاندیدایی در طراز بین‌المللی، ارتباط گسترده با اعضای هیئت اجرایی IOC و روابط سیاسی کشورها و همچنین استفاده از پتانسیل بخش‌های داخلی مانند وزارت امورخارجه دانست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ سیدرضا صالحی امیری درباره چگونگی کسب کرسی موثر در کمیته بین‌المللی المپیک اظهار داشت: عضویت در IOC سه پیش‌نیاز لازم دارد که تا آنها فراهم نشود هرگونه طرح مطالبه برای عضویت در کمیته بین‌المللی المپیک بی‌اساس است.

وی در ادامه به تشریح پیش‌نیازهای کسب کرسی در IOC پرداخت و گفت: اولین نکته که باید در کسب کرسی به آن توجه کرد داشتن کاندیدایی در طراز بین‌المللی است تا بتواند در این جایگاه قرار بگیرد. برای رسیدن به این پست باید کاندیدایی داشته باشیم که ظرفیت ملی و بین‌المللی بالایی داشته باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآوری کرد: ارتباط گسترده با اعضای هیئت اجرایی IOC و چهره‌های مؤثر در فدراسیون‌های جهانی دومین فاکتوری است که برای کسب کرسی در کمیته بین‌المللی المپیک به آن نیاز داریم.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: روابط سیاسی کشورها و همچنین استفاده از پتانسیل بخش‌های داخلی مانند وزارت امورخارجه به‌عنوان سومین فاکتور اهمیت دارد.

وی در پایان گفت: ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم کرسی‌های مؤثر در مجامع جهانی کسب کنیم و به دنبال پست‌هایی باشیم که در روند توسعه ورزش قهرمانی به ما کمک کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید