خبر تولید انبوه واکسن کرونا توسط روسیه

روسیه به تولید انبوه واکسن کرونا تا آخر سال جاری میلادی امیدوار است، قصد دارد تا ماه اوت آزمایش های واکسن را تکمیل کرده و 200 میلیون دوز را تا پایان سال تولید کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رئیس صندوق ثروت ملی روسیه اعلام کرد که این کشور در نظر دارد با همکاری کشورهای دیگر، تا پایان سال جاری ۲۰۰ میلیون دوز از واکسن کرونا را به تولید برساند.

هم‌اکنون صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه که حدود ۱۰ میلیارد دلار بودجه را مدیریت می‌کند، در چندین پروژه واکسن کرونا، در حال همکاری با موسسات تحقیقاتی دولتی است.

رئیس این صندوق گفت که امیدوار است این پروژه در ماه آتی اجازه آغاز تولید واکسن کروناویروس را دریافت کند.

چرا که هفته گذشته، اولین فاز آزمایش یک واکسن کرونا این کشور به اتمام رسید و روسیه در نظر دارد هرچه سریع‌تر تولید انبوه را آغاز کند.

روس‌ها معتقدند که تولید انبوه این واکسن می‌تواند آغاز موج دوم احتمالی واکسن را متوقف کند.

وی ادامه داد، روسیه خود می‌تواند تا پایان سال جاری در موقعیتی باشد که ۳۰ میلیون دوز از واکسن کرونا را تولید کند و در همکاری با کشورهای دیگر این تعداد را به ۲۰۰ میلیون دوز برساند.

هم‌اکنون موسسه تحقیقات علمی اپیدمولوژی و میکروبیولوژی "گامالیا"(Gamaleya) روسیه در حال انجام آزمایش واکسن روی داوطلبان نظامی و غیرنظامی است.

فاز دوم این آزمایش هم در تاریخ ۳ اوت سال جاری به پایان خواهد رسید.

پس از آن، فاز سوم آزمایش در روسیه و چندین کشور آغاز خواهد شد که احتمالا  ترکیه، امارات و کشورهای دیگر نیز در آزمایش شرکت کنند.

دیدگاه تان را بنویسید