کنترل عینک هوشمند Apple Glass با حرکات چشم!

پتنتی جدید از احتمال وجود قابلیت های جذابی در عینک هوشمند اپل خبر می دهد، مثلا این که کاربر می تواند عملکردهای مختلفی را با حرکات چشم خود روی عینک اپل اجرا کند.

لینک کوتاه کپی شد
 

به گزارش جی پلاس، ظاهرا قابلیت کنترل با چشم، ایفاگر نقش مهمی در این گجت است. بر اساس اطلاعات مندرج در پتنت، چشمان کاربر ابزار تعامل او با رابط کاربری و اطلاعات به نمایش درآمده روی این دیوایس الکترونیک هستند. این شامل ژست‌های حرکتی چشم، پلک زدن و حتی خیره شدن می‌شود. استفاده از این تکنیک، امکان کنترل طبیعی و بهینه‌تری را روی عینک هوشمند Apple Glass به ارمغان می‌آورد.

 

عینک هوشمند

با وجود این، شاید اپل گلس از کنترل لمسی هم پشتیبانی ‌کند و امکان تپ یا سوایپ کردن (ضربه زدن یا کشیدن انگشت) روی نمایشگر آن وجود داشته باشد. کنترل صوتی با دستیار هوشمند Siri را هم به این موارد اضافه کنید. پس نه تنها با خیره شدن، بلکه با صدور فرمان صوتی هم می‌توانید روی یک منظره یا شی زوم کنید.

 

البته سایر دستگاه‌های مجهز به دوربین هم از چنین قابلیتی پشتیبانی می‌کنند؛ ولی امکان استفاده از آن در یک گجت AR جذابیت‌های بیشتری دارد. با تمام این اوصاف، باید گفت که این فقط یک پتنت است و هنوز نمی‌توانیم از وجود تمام این قابلیت‌ها در عینک هوشمند مورد انتظار اپل مطمئن باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید