آیپد ایر جدید قدرتمندتر و ارزان تر از راه می رسد

شواهد نشان می دهد که اپل قصد دارد در مورد نسخه جدید آیپد ایر از سیاست در نظر گرفته شده برای موبایل آیفون SE جدید پیروی کرده، و این تبلت را با قیمتی پایین‌تر از همیشه، اما مجهز به پردازنده‌ای قدرتمند روانه بازار کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، DigiTimes گزارش می‌دهد اپل روند توسعه خط تولید پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM برای مک‌بوک‌ها و البته تبلت‌های جدیدش را سرعت بخشیده. به همین ترتیب انتظار می‌رود نرخ فروش محصولات جدیدش در هر دو دسته، در قیاس با سال ۲۰۱۹ میلادی با افزایش همراه باشد.

آیپد جدید که نمایشگری ۱۰.۸ اینچی خواهد داشت، این بار از استراتژی آیفون SE پیروی خواهد کرد و با قیمتی کمتر از نسل‌های قبل، اما مجهز به چیپستی قدرتمند راهی بازار خواهد شد. احتمال می‌رود برای این منظور اپل از چیپست A13 که دقیقا در قلب آیفون SE چهارصد دلاری نیز وجود دارد استفاده کند، هرچند شایعات دیگری نیز در این زمینه وجود دارد.

آیپد ایر ۲۰۱۹ برای مدل ۶۴ گیگابایتی از چیپست A12 استفاده کرده بود و ۵۰۰ دلار قیمت داشت. در سوی دیگر آیپد ۱۰.۲ اینچی اپل مجهز به چیپست قدیمی A10 بود و قیمت ۳۳۰ دلار را ارائه می‌نمود. بنابراین انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها برای آیپد ایر جدید قیمتی بین این دو را انتخاب کنند.

علاوه بر این گفته می‌شود احتمالا این دستگاه اولین آیپدی خواهد بود که استفاده از پورت لایتنینگ را کنار گذاشته و از USB-C استفاده کرده است. همچنین دیگر قابلیت پیشرفته‌ای که به این نسخه اضافه خواهد شد، پشتیبانی احتمالی از کیبورد جادویی اپل خواهد بود.

ضمنا گزارش‌ها حاکی از آن هستند که آیپد جدید با شارژری ۲۰ واتی همراه خواهد بود، در حالی که شنیده شده آیفون‌های جدید احتمالا فاقد شارژر هستند. این گزارش تاکید دارد امسال خبری از آیپد مینی نخواهد بود و نسخه‌ای جدید از آن احتمالا سال آینده عرضه می‌شود.

در دیگر بخش گزارش اشاره مختصری به مدل‌های ۱۳ اینچی لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر هم شده که با تجهیز به چیپست‌های اختصاصی اپل، اواخر سال جاری میلادی راهی بازار خواهند شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید