افزایش مرگ و میر کرونا با آلودگی هوا

تحقیقاتی که به تازگی به پایان رسیده است نشان می دهد آلودگی هوا به میزان قابل توجهی در میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا تاثیر گذار است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نتایج یک بررسی جدید که به تازگی به تکامل رسیده حاکی از آن است آلودگی هوا به میزان قابل توجهی شیوع عفونت ویروس کرونا، بستری شدن بیماران مبتلا به این ویروس و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش می‌دهد.

براساس دقیق‌ترین و جامع ترین تجزیه و تحلیلی که تا به امروز  صورت گرفته، شواهد قانع کننده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه آلودگی هوا به میزان قابل توجهی باعث افزایش عفونت‌های ناشی از ویروس کرونا می‌شود.

این تحقیقات نشان می‌دهد که یک افزایش کوچک در میزان آلودگی هوا، باعث افزایش ۱۰ درصدی شمار افراد بستری در بیمارستان و افزایش ۱۵ درصدی مرگ و میر می‌شود؛ در این مطالعه بیش از ۲۰ عامل دیگر از جمله میانگین تراکم جمعیت، سن، شغل و چاقی در نظر گرفته شده است.

شواهد و مدارک فزاینده‌ای از اروپا، ایالات متحده و چین وجود دارد که نشان می‌دهد هوای کثیف اثر کووید ۱۹ را بدتر می‌کند. 

بسیاری از دانشمندان بر این باورند که احتمالاً آلودگی هوا باعث افزایش تعداد و شدت عفونت‌کووید ۱۹ خواهد شد، زیرا هوای کثیف پیش از این  نیز به عنوان عامل مهمی که ریه‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد و باعث بیماری‌های تنفسی و قلبی می‌شود شناخته شده بود.

متیوکول، سرپرست این پژوهش به همراه تیمش در دانشگاه بیرمنگام می‌گوید: با استفاده از داده‌های دقیق، شواهد قانع کننده‌ای درباره رابطه مثبت بین آلودگی هوا و خصوصاً غلظت ذرات ریز و موارد کووید ۱۹ ، بستری در بیمارستان و مرگ و میر پیدا کرده‌ایم.

برجسته‌ترین مطالعه قبلی توسط محققان دانشگاه هاروارد انجام شده که به افزایش ۸ درصدی مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا در اثر آلودگی هوا پی برده است.

کرونا

 

دیدگاه تان را بنویسید