پس از تساوی پارس جنوبی مقابل سپاهان؛

افاضلی: قلعه‌نویی تیمی را درست کرده که هم دنیا را دارد و هم آخرت را

سرمربی تیم پارس جنوبی جم گفت: قلعه‌نویی تیمی را درست کرده که هم دنیا را دارد و هم آخرت را، یعنی امسال در کورس قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی است و آینده هم دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ هومن افاضلی در نشست خبری پس از تقابل با سپاهان اظهار داشت: بازی بسیار سختی بود. تیم سپاهان تیم بسیار سازمان‌مندی است. قلعه‌نویی تیمی را درست کرده که هم دنیا را دارد و هم آخرت را، یعنی امسال در کورس قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی است. آینده هم دارد چون جوانان خیلی خوبی در این تیم هستند.

وی افزود: فکر می‌کنم سپاهان روزهای خیلی درخشانی دارد. کمی طول کشید تا از شرایط 2-3سال قبل نجات پیدا کند ولی وقتی تیم دارید که آن شرایط را داشته و الان به اینجا می‌رسد یعنی پشت آن برنامه ریزی، سرمایه گذاری و مربی بزرگی بوده است و همه این‌ها در مجموعه سپاهان وجود دارد.

افاضلی در مورد اعتراض دستیارانش در دقایق پایانی بازی به تصمیمات داور عنوان کرد: به هر حال من باید فکر کنم و طبیعتا شما وقتی درگیر مسائل اجرایی می‌شوید و با بازیکنان مدام صحبت می‌کنید، در این مسئله تاثیر می‌گذارد. ولی موقعی که فکر می‌کنم می‌توانم کمک کنم و احتیاج زیادی به کار ذهنی نباشد، خودم آمدم و در 10 دقیقه آخر کار را انجام دادم. 

وی در مورد اینکه آیا اعتراض دستیارانش به داور صحیح بود، گفت: در بازی فوتبال احساس زیادی درگیر است. اگر شما این احساس را نداشته باشید نمی‌توانید فوتبال بازی کنید. این هم برای ما بود و هم برای تیم سپاهان. بنابراین اینها جزئی از بازی است و فکر نمی‌کنم چیز غریبی باشد، ضمن اینکه به اکبریان و تیمش خسته نباشید می‌گویم. آنها تلاششان را کردند و فکر می‌کنم اشتباهات خیلی فاحشی هم نداشتند.

افاضلی در مورد حضور محسن بنگر در کادر فنی پارس جنوبی و اینکه آیا باشگاه سپاهان به علت 8 سال حضور او در تیم اصفهانی کاری را انجام داد عنوان کرد: نه، من عکس‌هایی که در راهروهای نقش جهان هست دیدم. هیچ عکسی از محسن بنگر نبود. محسن 8 سال اینجا بازی کرده، کاپیتان این تیم بوده، به جام باشگاه‌های آسیا رفته، 6 قهرمانی آورده، بالاخره اثری که از خودش گذاشته جزو افتخارات باشگاه سپاهان است.

سرمربی پارس جنوبی تاکید کرد: به نظر من حیف است که یک عکس از او روی دیوار نیست. کاری هم نداریم که کجا رفته و چگونه جدا شده، به هر حال شما اثر وجودی بنگر را در اینجا نمی‌توانیم انکار کنید. او در اینجا زحمت کشیده و این تیم را هم از ته قلبش دوست دارد. برای من این شرایط عجیب بود ولی فعلا این گونه است.

سرمربی پارس جنوبی جم در خصوص تساوی مقابل سپاهان در خانه این تیم گفت: بازی بسیار سختی برای ما بود. تعداد زیادی مصدوم داریم، بازیکنان باتجربه ما هم امروز شروع خوبی نداشتند. در نیمه اول تیم سپاهان به وضوح از ما بهتر بود و شرایطشان طوری پیش رفت که جلو افتادند، اما در نیمه دوم تغییراتی ایجاد کردیم و سعی کردیم روی ذهن بچه‌ها هم کار کنیم. برای نیمه دوم به بازیکنانم درود می‌فرستم چون با شرافت و غیرت بازی کردند. انرژی زیادی مصرف کردند. بازی کردن مقابل سپاهان که تیم منسجم و سازمان یافته‌ای است برای هر تیمی سخت است. 

افاضلی ادامه داد: ضمن اینکه به امیر قلعه نویی تبریک می‌گویم، تیم او فوق‌العاده بازی می‌کند، درعین حال از بچه‌های تیمم هم تشکر می‌کنم. مهم این بود که ما بتوانیم خودمان را در بازی نگه داریم. وقتی شما با نتیجه یک بر صفر به رختکن می‌روید مهم‌ترین مسئله این است که بازی 2 بر صفر نشود، اگر این اتفاق بیفتد، کار خیلی سخت می‌شود. هم باید طوری بازی کنید که گل دوم را نخورید و هم اینکه در بازی بمانید و گل تساوی را بزنید. شرایط در نیمه دوم طوری پیش رفت که ما دوست داشتیم، طبیعی است که تیم سپاهان هم ناراحت باشد. آنها تا اینجای مسابقات می‌توانستند بیشتر امتیاز بگیرند. این تیم به لحاظ سازماندهی و فوتبال فوق‌العاده است. 

وی با اشاره به اینکه از باشگاه سپاهان گلایه دارد، گفت: کار اجرایی آنها فوق العاده بود و با ما نهایت همکاری را داشتند، اما گلایه من این است که یکی از همکارانم یعنی محسن بنگر بازیکنی است که 8 سال اینجا بازی کرده، کاپیتان این تیم بوده و 6 جام را در اینجا برده، هر چه نگاه کردم عکس او را ندیدم و سر این موضوع ناراحت شدم. ولی مجموعه سپاهان جزو افتخارات فوتبال ایران است و امیدوارم روزهای خیلی بهتری را هم داشته باشد. 

سرمربی پارس جنوبی جم در مورد اینکه هواداران سپاهان روی پرسپولیس حساس هستند و شاید به همین خاطر عکس بنگر در نقش جهان وجود ندارد، اظهار داشت: می‌دانید که ریشه سپاهان با شاهین یکی است، و شاهین و پرسپولیس هم یکی است. این حرف‌ها در بحث خانوادگی نیست. بنگر تنها بازیکنی نبوده که از سپاهان به پرسپولیس رفته، همان طور که از پرسپولیس هم بازیکنان زیادی به سپاهان رفتند.

افاضلی تاکید کرد: در همه جای دنیا بازیکنان زیادی هستند که از یک تیم به تیم رغیب می‌روند و یا برمی‌گردند. در آلمان دورتموند و بایرمونیج چند بازیکن با هم جابجا کردند، ولی به هر حال نمی‌توانیم چیزی را که کسی به وجود آورده نادیده بگیرید. اثری که محسن بنگر طی 8 سال در اینجا گذاشته مثل جام باشگاه‌های جهان، یا قهرمانی‌هایی که در لیگ به دست آورده قابل ندیدن نیستند.

افاضلی ادامه داد: باید حتما به آنها توجه شود. سپاهان مجموعه بزرگی است و افتخار می‌کنم کشورم چنین تیمی دارد. چنین استادیوم و چنین سازماندهی دارد، بدون شک سپاهان با کاری که قلعه نویی امسال در اینجا انجام داده، هم برای سال‌های بعد بازیکنان جوان و خوبی دارد و هم امسال تیمی را درحد قهرمانی درست کرده، فکر می‌کنم روزهای درخشانی دارد.

وی در مورد داوری بازی مقابل سپاها‌ن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عنوان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به هر حال در فوتبال لحظاتی وجود دارد که نظر آدم با نظر داور یکسان نیست.‌ من قضاوت اکبریان را بد ندیدم، او و تیمش قضاوت خوبی داشتند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

 

دیدگاه تان را بنویسید