احتمال متوقف شدن تبلیغات سیاسی در فیس بوک

احتمال دارد فیس بوک قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 انتشار تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی را متوقف کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هنوز زمان دقیق اجرای این تصمیم مشخص نشده، اما گفته می شود فیس بوک قصد دارد به فاصله چند روز قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتشار تبلیغات سیاسی را ممنوع کند و بعد از آن تبلیغات یادشده را منتشر کند.

هدف فیس بوک از این تصمیم مقابله با انتشار اخبار و اطلاعات دروغ در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام شده تا مانند چهار سال قبل به مداخله سوء در برگزاری انتخابات مذکور متهم نشود.

 

فیس بوک

 

برخی شبکه های اجتماعی دیگر آمریکا مانند توئیتر نیز تصمیم های مشابهی گرفته اند. البته توئیتر تبلیغات سیاسی را از سال گذشته به طور کامل ممنوع کرده است.

انتشار این خبر در شرایطی صورت می گیرد که برخی شرکت های تجاری به علت عدم توقف انتشار مطالب نژادپرستانه و نفرت پراکن کاربران تندروی فیس بوک در این شبکه اجتماعی از نشر تبلیغات خود در فیس بوک جلوگیری کرده و به آن خسارت های مالی قابل توجهی زده اند. به نظر می رسد فیس بوک قصد دارد از این طریق اعتماد کاربران را به خود جلب کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید