دین محمدی: فرهاد مجیدی اگر با کسب تجربه بیشتر به استقلال می‌آمد موفق تر بود

بازیکن اسبق استقلال گفت: از نگاه من اگر فرهاد مجیدی با کسب تجربه بیشتر به استقلال می‌آمد موفقیت‌های فراوان‌تری را به دست می‌آورد و به نفع خودش هم بود.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش جی پلاس،‌ عدم حضور تیم فولاد مقابل نساجی مازندران و حاشیه‌های بازی انجام نشده در قائمشهر، بهانه‌ای شد تا با سیروس دین‌محمدی، هافبک ملی‌پوش اسبق استقلال و مربی فعلی نساجی مازندران، همکلام شویم که می‌خوانید.

در این شرایط سخت و به رغم این همه هزینه چرا بازی شما برگزار نشد؟
به نظر من با صرف این میزان هزینه و سفر و تلاش برای ارائه یک بازی خوب متأسفانه اتفاقاتی رخ داد که بازی برگزار نشود. به اعتقاد من شنبه روز سخت فوتبال بود. در تعجبم تیمی که ۲ روز در تهران و ۲ روز در شمال اردو زده بود چطور روز مسابقه حاضر به انجام بازی نشد!

با اینکه بازیکنان نساجی به طور جدی خود را گرم کرده و آماده بازی بودند، اما داوران بازی حاضر به ورود به زمین به همراه تیم شما نشدند!
اتفاقاً من معتقد بودم داور باید در زمین حاضر می‌شد و نتیجه را اعلام می‌کرد و سوت بازی را به نفع تیم حاضر در زمین می‌زد. منتها اصراری که ناظر بازی می‌کرد این بوده که قانون جدید است و داور می‌تواند ضمن صورت‌جلسه از حضور در زمین سر باز بزند. جالب اینجاست که شنیدم در بازی پارس جنوبی جم و استقلال داور بازی در زمین حاضر شد. خدا کند قانون یکی باشد، اما تعجب‌آور است در یک روز دو قانون به دو شکل متفاوت اجرا می‌شود.

فکر می‌کنید چه حکمی برای بازی نساجی و فولاد صادر می‌شود؟
بستگی دارد شرایط کرونا چگونه لحاظ شود. ببینید ما با این همه هزینه در زمین حاضر شدیم. بالاخره این میزان تلاش و هزینه نباید نادیده گرفته شود که امیدوارم هر آنچه قانون می‌گوید اجرا شود.

استقلال مانند فولاد حاضر به بازی مقابل پارس جنوبی جم نشده، البته با این تفاوت که استقلالی‌ها اساساً به شهر جم نرفتند.
بالاخره این‌ها شاید تعدادی از بازیکنان‌شان آزمایش همراه با نتیجه مثبت داشتند، ولی هفته گذشته آن‌ها با ماشین‌سازی بازی کردند و با توجه به اینکه جواب تست‌ها را دو روزه می‌دهند و آن‌ها دو روز در تهران و دو روز در بابلسر اردو زدند ما انتظار داشتیم بازی انجام شود، اما یک دفعه با بحث کرونا و بازی نکردن مواجه شدیم. برای ما این اتفاق یک علامت سؤال است.

نظرتان در خصوص نرفتن استقلال به شهر جم چیست؟
خب فکر کنم استقلال با توجه به جواب آزمایشاتی که در تهران گرفتند و با توجه به مثبت بودن کرونای تعدادی از بازیکنان ترجیح دادند به سفر نروند، اما قانون می‌گوید اگر بالای ۲۵ درصد نفرات آلوده به ویروس باشند، بازی تکرار می‌شود و در غیر این صورت تیم غایب ۳ بر صفر بازنده است که امیدوارم قانون در این خصوص به درستی و یکسان اجرا شود.

به عنوان یک پیشکسوت از شرایط استقلال راضی هستید؟
بالاخره من دوست ندارم خیلی درباره استقلال اظهار نظر کنم به خصوص اینکه مربی تیم نساجی هستم و دوست دارم تمرکزم را صرف تیم خودم کنم، اما به عنوان یک استقلالی از برد‌های تیم محبوبم خوشحال می‌شوم و از نتیجه نگرفتن‌هایش ناراحت.

فرهاد مجیدی با توجه به شرایط موجود قول قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه و موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا را داده است. فکر می‌کنید همه این‌ها اتفاق بیفتد و مسیر موفقیت مجیدی هموار است؟
به اعتقاد من بیان این مطالب فشار را روی بازیکنان چند برابر می‌کند. استقلال در این شرایط به آرامش نیاز دارد و این مهم می‌تواند استقلال را به روز‌های خوبش برگرداند. امیدوارم فرهاد بتواند آرامش تیمش را به شکل مطلوب فراهم کند.

آینده استقلال و فرهاد را چطور می‌بینی؟
به نظرم سرمربی بودن در استقلال کار بسیار سختی است چرا که باید تجربه کافی داشت. هواداران استقلال همواره به دنبال قهرمانی هستند. فکر می‌کنم فرهاد کاری سخت را انجام می‌دهد و البته تحت فشار نیز هست.

یعنی معتقدید حضور مجیدی در استقلال زودهنگام بود؟
از نگاه من اگر با کسب تجربه بیشتر به استقلال می‌آمد موفقیت‌های فراوان‌تری را به دست می‌آورد و به نفع خودش هم بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید